Фахівці Держпраці пояснили, чи може директор підприємства з власної ініціативи встановити собі режим неповного робочого часу

Для керівництва господарською діяльністю організації власник (власники) або уповноважений ним орган призначає керівника організації. З ним укладають договір або контракт. В ньому визначають строк найму, права, обов’язки та відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови найму за погодженням сторін.
Якщо установчими документами, трудовим договором або контрактом з керівником не визначили особливий порядок погодження питання щодо встановлення йому неповного робочого часу, трудовий договір або контракт не укладали, слід керуватися нормами статті 56 Кодексу законів про працю України. Якими визначили: як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень можуть встановлювати за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом, тобто за угодою сторін, що уклали трудовий договір.
Виходячи з викладеного, керівник має звернутися до загальних зборів учасників із проханням про встановлення режиму неповного робочого часу. Якщо таке прохання задовольнять, підставою для видання наказу про встановлення керівнику режиму неповного робочого часу слугуватиме протокол (витяг з протоколу) зборів учасників товариства.
Якщо в трудовому договорі (контракті) директора зазначили режим його роботи, необхідно внести у нього відповідні зміни.
За інформацією Держпраці
Статистична звітність не лякає того, хто знає, як правильно її оформити та вчасно подати. У статті допоможемо розібратись з усіма тонкощами заповнення форми звіту 11-заг (квартальна) та поділимось актуальним бланком для скачування
Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації