Пожежа знищила ОЗ і ТМЦ: що з ПДВ

Лист ДФС від 05.04.2019 № 1459/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.

Коли списуєте основні виробничі або невиробничі засоби, що знищені внаслідок форс-мажорних обставин (пожежі), податкові зобов’язання з ПДВ нараховувати не потрібно. Але є умова — потрібно подати до ДФС підтвердний документ про виникнення таких обставин, що надав компетентний орган (п. 189.9 Податкового кодексу України; ПК).

Якщо є списуєте ТМЦ, потрібно нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ за правилами пункту 198.5 ПК. Тобто базу оподаткування визначте відповідно до пункту 189.1 ПК. Адже норми пункту 189.9 ПК на ТМЦ не поширюються.

Колеги! Запрошуємо взяти участь у безплатному вебінарі для бухгалтерів. Не пропустіть!
Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Нематеріальні активи: облік, приклади, проведення

Що таке нематеріальні активи? Нематеріальні активи — це ресурси підприємства, що не мають матеріальної форми, але очікується, що вони приноситимуть економічні вигоди протягом більше року. Нематеріальні активи можна придбати, створити власними силами, отримати безоплатно або у процесі обміну на інші активи. Розглянемо облік нематеріальних активів для всіх цих ситуацій
60450

Амортизація основних засобів на підприємстві

Є 5 методів амортизації основних засобів. Кожен із них має свої переваги й недоліки, у статті розповімо, для яких основних засобів доцільно використовувати той чи інший метод амортизації. Наведемо також приклади нарахування амортизації ОЗ та її відображення в бухгалтерському обліку
100599

Списання алкоголю: акциз, ПДВ, алгоритм дій

Списання товарів — для підприємства не рідкість. Проте коли списуєте алкогольні напої, маєте врахувати деякі нюанси. Адже від причини списання залежать облік та податкові наслідки. У яких випадках потрібно нараховувати акциз — далі
3820

20-ОПП: зразок заповнення форми

Існує спеціальне обов’язкове повідомлення про об’єкти, які є джерелом доходу платника податку, або такі, що пов’язані з оподаткуванням, наприклад легкові автомобілі, земельні ділянки, а також кіоски, магазини та інші торговельні точки тощо. Це так звана форма 20-ОПП. Коли її подавати, які наслідки за неподання, невірну чи помилкову інформацію в ній, як її слід заповнювати та коли оновлювати, – у консультації експерта на конкретних зразках для різних ситуацій
271790

Товарний облік у ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Про¬аналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
42102

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді