Коли списуєте основні виробничі або невиробничі засоби, що знищені внаслідок форс-мажорних обставин (пожежі), податкові зобов’язання з ПДВ нараховувати не потрібно. Але є умова — потрібно подати до ДФС підтвердний документ про виникнення таких обставин, що надав компетентний орган (п. 189.9 Податкового кодексу України; ПК).
Якщо є списуєте ТМЦ, потрібно нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ за правилами пункту 198.5 ПК. Тобто базу оподаткування визначте відповідно до пункту 189.1 ПК. Адже норми пункту 189.9 ПК на ТМЦ не поширюються.
Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
У статті знайдете бланк акта приймання-передачі основних засобів 2025 року та зразок його заповнення з поясненнями
Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті