Аби посилити захист прав користувачів платіжних карток, Нацбанк планує встановити такі додаткові вимоги у випадках, коли клієнт оскаржує переказ коштів, яке він не проводив:
- банк-емітент має відновити залишок коштів на рахунку клієнта до стану, в якому він був до цього переказу, не пізніше наступного робочого дня;
- користувач несе всі збитки, пов’язані з оскаржуваними переказами, якщо банк доведе, що дії чи бездіяльність користувача призвели до втрати, незаконного використання ПІНу чи іншої інформації;
- банк-емітент має право не повертати користувачеві кошти у розмірі 20 НМДГ (340 грн), якщо оскаржуваний переказ провели за допомогою втраченої/викраденої чи неправомірно використаної платіжної картки та/або її реквізитів, але користувач повідомив банк про її втрату/викрадення чи неправомірне використання реквізитів лише після цього переказу.
Дізнаємось, у яких операціях дозволено застосовувати розрахунки у такий спосіб, а також розглянемо основні вимоги документального оформлення та облікові наслідки проведення розрахунків із застосуванням корпоративної платіжної картки.
Із цією метою Нацбанк розробив проект постанови «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України». Зокрема, зміни планують внести до Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, затвердженого постановою НБУ від 05.11.2014 № 705.
Нацбанк також застерігає: не розголошуйте реквізити платіжних карток (термін її дії, код CVС2/CVV2, ПІН-код до картки) та персональні дані, логін/пароль для входу до веб-банкінгу, одноразові паролі для проведення додаткової автентифікації тощо.