Обираєте контрагента, який не виконує податковий обов’язок: втратите податкову вигоду

Як організувати документообіг із контрагентами

Верховний Cуд (далі — ВС) зазначив: платник податків під час вибору контрагента та укладання з ним договорів має керуватися належною обачністю, оскільки від цього залежить подальше фактичне виконання таких договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема, формування податковий кредит з пдв.

Недоведеність фактичного здійснення господарської операції позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди. А покупця — права на податкову вигоду, навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів.

Обираєте контрагента, який не виконує податковий обов’язок: втратите податкову вигоду

Суди попередніх інстанцій дійшли висновку про відсутність факту реального виконання спірних операцій. Їх позиція ґрунтувалась на тому, що:

  • первинні документи неналежно оформили;
  • не надали документи, зокрема, заяви на підставі якої здійснювалася поставка нафтопродуктів;
  • не надали доказів перевірки кількісних та якісних характеристик придбаної продукції (бензин, дизельне паливо), що є обов`язковою умовою при таких операціях;
  • відсутня інформація про місцезнаходження придбаних позивачем нафтопродуктів;
  • не надали доказів приймання придбаних нафтопродуктів за кількістю та якістю, їх зберігання та відпуску, як і доказів оплати послуг зберігання зазначених нафтопродуктів;
  • не надали належних доказів транспортування та страхування придбаних нафтопродуктів;
  • відсутне належне документальне підтвердження ведення обліку нафтопродуктів;
  • відсутні документи на підтвердження факту придбання товару з метою та в цілях господарської діяльності; недоведеність економічної доцільності проведених операцій.

ВС погодився з висновками попередніх судів, що витрати для цілей формування податкового кредиту з ПДВ маєте підтвердити належними і допустимими первинними документами, які відображають реальність відповідних господарських операцій, і є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Постанова ВС від 25.09.2019 у справі № 823/530/15


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зразкова добірка: Документи для призначення та виплати лікарняних і декретних

Зразки наказів, повідомлень і протоколу допоможуть задокументувати: призначення уповноважених із питань оплати непрацездатності, засідання уповноважених, виплату лікарняних і декретних, відмову у виплаті, комунікації з працівниками й ПФУ
27

Прожитковий мінімум 2025: розмір, таблиця

Прожитковий мінімум — це показник, який використовується у розрахунках різних соціальних виплат, наприклад пенсій, допомоги з безробіття, аліментів. Його використовують також і в оподаткуванні. Усе, що варто знати про прожитковий мінімум у 2025 році, — в огляді
1215

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
644

Мінімальна зарплата 2025

ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Яка мінімальна заробітна плата очікується в 2025 році та на які показники вона вплине — розповімо у статті
2183

Інвентаризаційні чеклісти: скачайте, роздрукуйте і позначайте, що вже зробили

Якщо проводити інвентаризацію хаотично, вона може затягнутися так, що доведеться сидіти за роботою і в новорічну ніч. Щоб зробити все чітко і правильно, скористайтеся підказками від експертів «Головбуха». Скачуйте і дійте за списком!
4915

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді