Велика Палата ВС не задовольнила апеляцію ДФС про подвійну сплату ЄСВ підприємцем, який здійснює профдіяльність

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Основні цифри для бухгалтера — 2020

З позовом до ДФС звернувся ФОП, що перебуває на спрощеній системі оподаткування та здійснює діяльність за кількома видами КВЕД:

  • 69.10 «Діяльність у сфері права» (основний), 74.90 «Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.»;
  • 66.21 «Оцінювання ризиків та завданої шкоди».

Велика Палата ВС не задовольнила апеляцію ДФС про подвійну сплату ЄСВ підприємцем, який здійснює профдіяльність

До того ж є судовим експертом з правом проведення автотоварознавчих експертиз. Тобто здійснює незалежну професійну діяльність.

Позов мотивований, зокрема, відсутністю можливості подвійного взяття на облік фізичної особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, якщо така особа вже стоїть на обліку як ФОП. Позивач просив суд визнати протиправною та скасувати вимогу податківців про сплату боргу (недоїмки) з ЄСВ.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду ухвалив рішення у зразковій справі № 520/3939/19, яким задовольнив вимоги ФОП. Суд вказав, оскільки контролюючий орган взяв на облік ФОП як платника ЄСВ та вніс відомості до реєстру застрахованих осіб, це унеможливлює нарахування ЄСВ за іншим типом платника без прийнятих відповідних рішень і внесення змін щодо попереднього обліку особи у спосіб, визначений законом і підзаконними нормативно-правовими актами.

4 грудня, розглянувши апеляційну скаргу ДФС, Велика Палата Верховного Суду залишила її без задоволення, а рішення КАС ВС — без змін.

За матеріалами Судової влади України

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791440

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6165

Пільги для мобілізованих ФОПів під час воєнного стану: розбираємо новації

Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
3368

Військовий збір для ФОП 2 групи у 2026 році: ставки, строки сплати, пільги

ФОПи другої групи на єдиному податку стали платниками військового збору з минулого 2025 року. Розповідаємо, скільки і коли сплачувати, хто має пільги та в яких випадках можна не платити військовий збір
3831

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді