Відсутні власні ресурси — не 100%-вий аргумент неможливості надати відповідні послуги

Власна продукція за готівку: ідеальні розрахунки, живі зразки

Податківці вважають, що підприємство придбавало послуги у контрагентів, які не мали можливості здійснювати такі, а саме:

  • не надано переоформлену ліцензію на провадження охоронної діяльності контрагентів;
  • в договорі та в актах надання послуг не вказано перелік об`єктів із зазначенням адрес, на яких повинна була проводитись діяльність контрагентів;
  • не надано розрахунок про кількість відпрацьованого часу, що передбачено пунктом 2.3 договору;
  • не надано ділової переписки з контрагентом про підтвердження кількості відпрацьованого часу на об`єктах, що охоронялися;
  • з аналізу бази даних ДФС, Єдиного реєстру податкових накладних встановлено відсутність транспортних засобів, складських приміщень, що необхідні для фінансово-господарської діяльності підприємства та інших фондів, в тому числі орендованих;
  • у контрагентів відсутня затратна частина на оренду офісних та складських приміщень, оплату комунальних послуг, оплату телефонного зв`язку та інших витрат для здійснення господарської діяльності;
  • в мережі інтернет відсутня інформація стосовно господарської діяльності контрагента.

Відсутні власні ресурси — не 100%-вий аргумент неможливості надати відповідні послуги

Апеляційний суд погодився з позицією контролерів: правомірність податкового кредиту підприємства не підтверджена за операціями з даними контрагентами.

Підприємство ж переконане: відсутність максимальної деталізації виду наданих послуг не є свідченням відсутності факту виконання відповідних господарських операцій.

Верховний суд України (далі — ВС) вказує: відсутність власних ресурсів не завжди може бути беззаперечним свідченням неможливості здійснити відповідні послуги. У кожному конкретному випадку така обставина підлягає оцінці з огляду на характер здійснюваної операції. Необхідно також аналізувати, чи мало місце залучення необхідних ресурсів на підставі цивільно-правових договорів.

Також ВС відмітив, що ні судом першої, ні судом апеляційної інстанції не було досліджено факт використання придбаних підриємством послуг (як послуг з охорони об`єктів, так і юридичних послуг) у власній господарській діяльності, зокрема, з якою метою вони були придбані та як використані.

Постанова ВС від 09.12.2019 у справі № 826/16597/18


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Собівартість продукції підприємства: правила розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання даного огляду
86260

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45814

Податок на переказ коштів з-за кордону

Отримання переказів коштів з-за кордону зараз актуальне як ніколи. Перекази здійснюють батьки, члени подружжя, діти, інші родичі та не лише вони. Коли та як треба декларувати та сплачувати податки з грошових переказів з-за кордону, коли можна не сплачувати податки з закордонних переказів та які є способи здійснення таких переказів — у консультації
359

Обмеження готівкових розрахунків

Зважати на обмеження готівкових розрахунків доводиться повсякчас. То засновник бажає внести позику готівкою, то працівник надав документи на придбані власним коштом товари. От і постають запитання, чи слід застосовувати обмеження. Нагадаємо про граничні суми розрахунків готівкою і розглянемо декілька ситуацій, пов’язаних із готівковими розрахунками
100745

Суборенда приміщення: договір, бухоблік

У консультації – про суборенду приміщення, зразок договору суборенди приміщення, а також особливості укладання таких договорів, заповнення форми 20-ОПП для суборендодавця та суборендаря, а також бухгалтерські проведення для обох сторін
64673

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді