Хто може продавати алкогольні напої на розлив

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Податківці пояснили, чи потрібно при продажу алкоголю на розлив у назві закладу вказувати «кафе», «бар» чи «ресторан»

Хто може продавати алкогольні напої на розлив

Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку згідно з розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, що затвердив Мінфін наказом від 09.12.2011 № 1588; далі — Порядок.

Заяву про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подають протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника (пункт 8.4 розділу VIII Порядку).

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюють на офіційному вебпорталі ДПС. Зокрема, відповідно до такого довідника об’єкт оподаткування «Бар» має код «78», «Кафе» — «247», «Ресторан» — «452».

Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяють виключно ліцензіатам, що мають статус суб’єкта господарювання громадського харчування, за наявності у них ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (ч. 7 ст. 71 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX).

Термін «заклад ресторанного господарства (заклади РГ)» наведений в Правилах роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Мінекономіки від 24.07.2002 № 219; далі — Правила.

Заклади РГ поділяють за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари — також на класи (перший, вищий, люкс).

Типу закладу (підприємства) РГ та класу ресторану або бару обирає суб’єкт господарської діяльності (СГ) самостійно з урахуванням вимог законодавства України.

СГ у сфері ресторанного господарства при облаштуванні закладу (підприємства) згідно з обраним типом (класом) повинні мати необхідні виробничі, торговельні та побутові приміщення, а також обладнання для приготування та продажу продукції.

Вимоги, що пред’являють до виробничих, торговельних та побутових приміщень закладів РГ, обладнання, інвентарю, переліку послуг, технологічних режимів виробництва продукції, встановлюються законодавством України (п. 1.6 Правил).

На фасаді приміщення закладу РГ повинна розміщуватися вивіска із зазначенням його типу / класу / назви, найменування СГ та режиму роботи (п. 1.7 Правил).

Отже, продавати алкогольні напої на розлив має право виключно заклад РГ або спеціалізований відділ, що має статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та зареєстрованими видами економічної діяльності за кодами класифікації КВЕД-2010 — 56.10 — 56.30 незалежно від того, чи є у назві слова «кафе», «бар» або «ресторан».

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Оферта: що це та як оформити

Оферта як пропозиція укласти угоду, як використовувати оферту у ЗЕД, якими бувають оферти, структура оферти, контроферта та прийняття угоди — акцепт оферти. Публічна оферта як необхідність у діяльності інтернет-магазину. Ці та інші питання — в огляді
7379

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44585

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
26173

Реєстрація РРО: алгоритм, необхідні документи

Розрахунки за продані товари/послуги готівкою та з використанням платіжних карток суб’єкти господарювання мусять проводити, використовуючи зареєстровані РРО. Розберемо правила реєстрації РРО
43532

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді