Хто може продавати алкогольні напої на розлив

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податківці пояснили, чи потрібно при продажу алкоголю на розлив у назві закладу вказувати «кафе», «бар» чи «ресторан»

Хто може продавати алкогольні напої на розлив

Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку згідно з розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, що затвердив Мінфін наказом від 09.12.2011 № 1588; далі — Порядок.

Заяву про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подають протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника (пункт 8.4 розділу VIII Порядку).

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюють на офіційному вебпорталі ДПС. Зокрема, відповідно до такого довідника об’єкт оподаткування «Бар» має код «78», «Кафе» — «247», «Ресторан» — «452».

Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяють виключно ліцензіатам, що мають статус суб’єкта господарювання громадського харчування, за наявності у них ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (ч. 7 ст. 71 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 № 3817-IX).

Термін «заклад ресторанного господарства (заклади РГ)» наведений в Правилах роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, затверджених наказом Мінекономіки від 24.07.2002 № 219; далі — Правила.

Заклади РГ поділяють за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари — також на класи (перший, вищий, люкс).

Типу закладу (підприємства) РГ та класу ресторану або бару обирає суб’єкт господарської діяльності (СГ) самостійно з урахуванням вимог законодавства України.

СГ у сфері ресторанного господарства при облаштуванні закладу (підприємства) згідно з обраним типом (класом) повинні мати необхідні виробничі, торговельні та побутові приміщення, а також обладнання для приготування та продажу продукції.

Вимоги, що пред’являють до виробничих, торговельних та побутових приміщень закладів РГ, обладнання, інвентарю, переліку послуг, технологічних режимів виробництва продукції, встановлюються законодавством України (п. 1.6 Правил).

На фасаді приміщення закладу РГ повинна розміщуватися вивіска із зазначенням його типу / класу / назви, найменування СГ та режиму роботи (п. 1.7 Правил).

Отже, продавати алкогольні напої на розлив має право виключно заклад РГ або спеціалізований відділ, що має статус суб’єктів господарювання громадського харчування, суб’єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та зареєстрованими видами економічної діяльності за кодами класифікації КВЕД-2010 — 56.10 — 56.30 незалежно від того, чи є у назві слова «кафе», «бар» або «ресторан».

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
22534

Собівартість продукції підприємства: приклад розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання цього огляду
120889

Оферта: що це та як оформити

Оферта як пропозиція укласти угоду, як використовувати оферту у ЗЕД, якими бувають оферти, структура оферти, контроферта та прийняття угоди — акцепт оферти. Публічна оферта як необхідність у діяльності інтернет-магазину. Ці та інші питання — в огляді
4784

Агентський договір: зразок

Агент — це посередник, який шукає клієнта для замовника. Укладений з агентом договір визначає його права, обов’язки, правила оплати його послуг. Як скласти агентський договір, що у ньому слід передбачити, чи треба довіреність, документація агентської діяльності, зразок агентського договору — все це знайдете в огляді
32940

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді