А ви знаєте, що змінилося, доки ви спали?
Амортизацію основних засобів або нематеріальних активів розраховують відповідно до НП(С)БО або МСФЗ з урахуванням обмежень підпунктів 14.1.138, 138.3.2-138.3.4 Податкового кодексу України (далі — ПК). При такому розрахунку застосовують методи нарахування амортизації, передбачені НП(С)БО, крім «виробничого» методу (пп. 138.3 ПК).
Групи основних засобів (необоротних активів) та мінімально допустимі строки їх амортизації у податковому обліку визначені у підпункті 138.3.3 ПК.
Проте для груп 1 (земельні ділянки), 10 (бібліотечні фонди), 11 (малоцінні необоротні матеріальні активи), 13 (природні ресурси) не встановлені мінімально допустимі строки корисного використання.
Придбані (створені) основні засоби (у т. ч. земельні ділянки) зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю (п. 7 П(С)БО 7). Перелік витрат, які включають до первісної вартості основних засобів, визначені пунктом 8 П(С)БО 7. При цьому вартість земельних ділянок та природних ресурсів не є об’єктом амортизації (п. 22 П(С)БО 7).
Тому, відповідно до положень підпункту 138.3.1 ПК вартість земельних ділянок, бібліотечних фондів, малоцінних необоротних матеріальних активів та природних ресурсів не амортизують у податковому обліку.
За інформацією ДПС у Тернопільській області
Основні засоби використовують декілька років, на них заводять інвентарні номери, вони можуть надходити як новими, так і вже вживаними. Без них підприємство практично не може функціонувати. Саме через таку важливість їх і назвали основними. У цьому огляді дізнаєтеся найважливіше про основні засоби організації
МНМА попри свою малоцінність приносять неабияку користь працівникам поліпшуючи їх умови праці. Більшість офісного обладнання та меблів – це МНМА. Як скласти наказ про введення в експлуатацію МНМА, акт про введення в експлуатацію МНМА, що треба при цьому врахувати, нюанси введення в експлуатацію – у консультації
Розглядаємо, що таке дефектний акт, наводимо зразок дефектного акта та аналізуємо законодавчі правила, за якими дефектний акт слід використовувати у будівництві
Аби не припиняти госпдіяльність, бізнес почав встановлювати альтернативні джерела енергії. Місцева влада допомагає сміливцям — частково компенсує вартість обладнання. Як суб’єктам господарювання оподаткувати й облікувати цільові кошти — пояснює експерт
Як оформити списання (ліквідацію) основних засобів, щоб не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання отримаєте в консультації