Як розрахувати суму податкової знижки: ДПС навела приклад

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Алгоритм нарахування податкової знижки виглядає наступним чином:

  • на підставі підтверджувальних документів визначають суму витрат, яку дозволено включити до податкової знижки.
  • визначають базу оподаткування шляхом віднімання від загального річного оподатковуваного доходу сум застосованих податкових соціальних пільг та сум витрат, які дозволено включити до податкової знижки.

Як розрахувати суму податкової знижки: ДПС навела приклад

Зверніть увагу, повертають не суму понесених витрат, а різницю в сумі ПДФО, отриману внаслідок зменшення бази оподаткування на суму витрат, дозволених до включення до податкової знижки.

Внаслідок перерахункувиникає переплата ПДФО, оскільки загальний річний оподатковуваний дохід зменшується на суму понесених витрат, дозволених до включення до податкової знижки.

Суму, що має бути повернена, зараховують на банківський рахунок платника, відкритий у будь-якому комерційному банку. Або ж надсилають поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 60 к. дн. після надходження декларації.

❗️ВИ НЕ МОЖЕТЕ ПРОПУСТИТИ ЦІ ЗМІНИ❗️

Приклад розрахунку:

У 2019 році батько витратив на навчання сина (чи іншого члена сім’ї першого ступеня споріднення) у розмірі 25 000 грн.

Заробітна плата батька за 2019 рік склала 200 000 грн, з неї утримано 36 000 грн ПДФО (18% від отриманого доходу). Податкова соціальна пільга до заробітної плати батька не застосовувалася.

Розраховуємо суму ПДФО яка повертають внаслідок застосування платником права на податкову знижку:

  • визначаємо базу оподаткування, зменшену на суму витрат на навчання: 200 000 – 25 000 = 175 000 грн;
  • визначаємо суму ПДФО із цієї бази: 175000 х 18% = 31 500 грн.

Сума ПДФО, яка підлягає поверненню платнику — це різниця між фактично утриманим податком та податком, який підлягає утриманню внаслідок застосування податкової знижки: 36000 – 31500 = 4 500 грн.

Таким чином, сума ПДФО, яку повертають внаслідок використання платником права на податкову знижку, складає 4 500 грн.

За інформацією ГУ ДПС у Київській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4751

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393033

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді