Неподання у строки та у випадках, передбачених Податковим кодексом України (ПК), заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухобліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПК, — тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 грн., на юросіб, відокремлені підрозділи юрособи чи юрособу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, — 1 020 грн (п. 117.1 ПК).
У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 грн, на юросіб, відокремлені підрозділи юрособи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, — 2 040 грн.
Тобто, повторним порушенням, за яке передбачили штраф у розмірі 680 грн або 2 040 грн згідно із пунктом 117.1 ПК, буде неподання у строки та у випадках, передбачених ПК, заяв або документів для взяття на облік у відповідному податковому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухобліку та/або складення податкової звітності, за яке до такого платника протягом року вже застосовували штраф за такі дії та у період до одного року (до 365 або 366 днів — для високосного року) винесли податкове повідомлення-рішення.
Отже, пункт 117.1 ПК не прив’язує термін «календарний рік» до можливості застосування повторного штрафу.
📌Не подали або несвоєчасно подали податкову звітність
📌Не дотримали строків зберігання документів
📌Невчасно сплатили податки
При повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, рішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, що може поширюватись на схожі випадки.
Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов’язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.
Обставиною, що обтяжує відповідальність за адміністративне правопорушення, є повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке особу вже піддавали адміністративному стягненню; вчинення правопорушення особою, яка раніше вчинила злочин (ст. 35 Кодексу України про адміністративні правопорушення; далі — КпАП).
Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню (ст. 39 КУпАП).
Отже, для визначення повторності правопорушення відповідно до частини другої пункту 117.1 ПК відлік 365 днів (для високосного року — 366 днів) починається з дати прийняття органом ДПС податкового повідомлення – рішення.