Законопроєкт щодо дерегуляції трудових відносин можуть прийняти в першому читанні

Урядовий законопроєкт № 5388 про дерегуляцію трудових відносин можуть прийняти у першому читанні: І. Дядюра.

✍ 7 порад, щоб відзвітувати за ІІ квартал у Розрахунку з ПДФО та ЄСВ

Заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ігор Дядюра розвінчав міфи урядового законопроєкту № 5388 щодо дерегуляції трудових відносин.

Законопроєкт щодо дерегуляції трудових відносин можуть прийняти в першому читанні

Крім того Ігор Дядюра наголосив, що проєкт № 5388 вже перезрів і в першому читанні може бути прийнятий. І взагалі, він міг би бути запущений за скороченою процедурою. Адже дерегуляція потрібна негайно.

Нагадаємо, за зареєстрованим Проєктом Закону від 16.04.2021 № 5388 пропонують:

  • спростити процедуру

    укладення строкового трудового договору

    та проходження випробування при прийнятті на роботу;
  • оптимізувати порядок надання роботодавцем інформації працівникові про умови, що застосовують до трудового договору;
  • виключити необхідність погодження припинення трудових відносин у ряді випадків з представниками професійних спілок та ін.

Коротко пройдемося по основних положеннях документу.

1. Строковий трудовий договір може укладатися:

1) для заміщення тимчасово відсутнього працівника, за яким зберігається місце роботи (посада);

2) для заміщення вільного робочого місця (посади), якщо за працівником, з яким припинено трудові відносини, відповідно до закону зберігається право повернення на попередню роботу (посаду);

3) на час виконання певного обсягу чи виду роботи, строк закінчення якої не може бути визначений конкретною датою, з урахуванням характеру такої роботи, умов її виконання;

4) для виконання робіт, пов’язаних з тимчасовим (до одного року) розширенням виробництва або обсягу послуг, що надаються відповідним підприємством, установою, організацією;

5) для виконання невідкладних робіт із запобігання або ліквідації наслідків стихійного лиха, епідемій, епізоотій, виробничих аварій, а також усунення інших обставин, що становлять або можуть становити загрозу життю чи здоров’ю, умовам життєдіяльності людей;

6) у зв’язку з обранням на визначений строк до складу виборного органу або на виборну посаду, а також у зв’язку з прийняттям на роботу осіб, які безпосередньо забезпечують діяльність членів виборних органів;

7) з працівниками патронатної служби;

8) з творчими працівниками засобів масової інформації, організацій кінематографії, театрів, концертних організацій, цирків та іншими особами, які беруть участь у створенні та/або виконанні творів, професійними спортсменами відповідно до переліку професій, що затверджується КМУ;

9) з керівником, його заступником, головою і членами наглядової ради та/або виконавчого органу юридичної особи, з керівником представництва іноземної юридичної особи;

10) для виконання громадських робіт за направленням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції;

11) при тимчасовому переведенні працівника на роботу (посаду) на інше підприємство, установу, організацію;

12) за ініціативою працівника;

13) в інших випадках, коли встановлення трудових відносин на визначений строк передбачено законом.

У строковому трудовому договорі, укладеному в письмовій формі, можуть встановлюватися додаткові підстави для його припинення.

2. Випробування не встановлюють в разі укладення трудового договору:

1) з особою, яка не досягла 18 років;

2) з вагітною жінкою;

3) строком до 12 місяців;

4) з особою з інвалідністю, направленою на роботу відповідно до рекомендації медико-соціальної експертизи;

5) в інших випадках, передбачених законом.

3. Час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) встановлюють у трудовому договорі, укладеному у письмовій формі. Час початку і закінчення щоденної роботи (зміни) також може передбачатися правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності відповідно до законодавства.

4. Надурочні роботи допускаються лише у виняткових випадках, що визначаються законодавством, трудовим договором, укладеним у письмовій формі, та/або колективним договором і в частині третій статті 62 КЗпП.

5. Час початку і закінчення перерви встановлюють у трудовому договорі, укладеному у письмовій формі. Час початку і закінчення перерви також може встановлюватися правилами внутрішнього трудового розпорядку та/або графіками змінності.

6. Загальним вихідним днем є неділя. Другий вихідний день при п’ятиденному робочому тижні, якщо він не визначений законодавством, визначають трудовим договором, укладеним у письмовій формі. Другий вихідний день при п’ятиденному робочому тижні також може бути визначений графіком роботи підприємства, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) і, як правило, повинен надаватися підряд із загальним вихідним днем.

7. Робота у вихідні дні, як правило, не проводиться. Залучення окремих працівників до роботи у зазначені дні допускається лише у виняткових випадках, що визначаються законодавством, трудовим та/або колективним договором і в частині другій статті 71 КЗпП.

8. Конкретний період та порядок надання щорічних відпусток узгоджується між працівником і власником або уповноваженим ним органом.

9. Главу IX «Матеріальна відповідальність працівника» КЗпП виклали в новій редакції. В ній прописані:

  • Загальні засади матеріальної відповідальності працівників
  • Випадки притягнення працівника до матеріальної відповідальності в повному розмірі
  • Умови трудового договору щодо повної матеріальної відповідальності
  • Розмір прямої дійсної майнової шкоди та порядок її відшкодування
  • Колективна матеріальна відповідальність


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зразкова добірка: Документи для призначення та виплати лікарняних і декретних

Зразки наказів, повідомлень і протоколу допоможуть задокументувати: призначення уповноважених із питань оплати непрацездатності, засідання уповноважених, виплату лікарняних і декретних, відмову у виплаті, комунікації з працівниками й ПФУ
27

Прожитковий мінімум 2025: розмір, таблиця

Прожитковий мінімум — це показник, який використовується у розрахунках різних соціальних виплат, наприклад пенсій, допомоги з безробіття, аліментів. Його використовують також і в оподаткуванні. Усе, що варто знати про прожитковий мінімум у 2025 році, — в огляді
1215

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
644

Мінімальна зарплата 2025

ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Яка мінімальна заробітна плата очікується в 2025 році та на які показники вона вплине — розповімо у статті
2183

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
50693

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді