Трудова книжка звільненого працівника залишилася на підприємстві: що робити

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Зарплата: розрахунки, звітність, перевірки СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️

Трудова книжка звільненого працівника залишилася на підприємстві: що робити

Новий керівник приймаючи справи, дещо розгубився: він встановив, що трудова книжка працівника, якого звільнено, залишилася в кадровій службі. Переслати її поштою, віддати родичам, чи передати через знайомих?

Хвилювання керівника небезпідставні. Адже відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника.

Загальний порядок видачі трудової книжки при звільненні

У день звільнення працівника підприємство зобов’язане здійснити з ним повний розрахунок і видати йому трудову книжку із записом про звільнення під розписку в журналі обліку.

Тому керівнику необхідно з’ясувати, з яких причин після звільнення працівника його трудова книжка залишилася на підприємстві.

Причин може бути декілька, як і варіантів їх вирішення.

1. Можливо, трапилося так, що працівник в день звільнення був відсутній на роботі.

У такому випадку роботодавець в день звільнення надсилає йому поштове повідомлення із вказівкою про необхідність отримання трудової книжки. Саму ж трудову книжку відправляти поштою без письмової згоди співробітника не можна.

Повідомлення бажано направляти рекомендованим листом з відміткою про вручення відправлення працівнику з описом вкладення. Оскільки, у разі виникнення трудового спору, у роботодавця буде додатковий доказ щодо відсутності його вини у затримці видачі працівнику трудової книжки.

Можна запросити від працівника його згоду на пересилання трудової книжки засобами поштового зв’язку, із зазначенням поштової адреси, на яку необхідно надіслати трудову книжку

Отримавши від працівника таку згоду із зазначенням адреси, роботодавець надсилає працівникові трудову книжку на адресу, вказану працівником.

2. Інший варіант — працівнику було надано відпустку з подальшим звільненням. У день звільнення він на підприємство не прийшов.

Алгоритм дії аналогічний описаному вище.

3. Ще випадок: працівник не одержав трудову книжку в день звільнення у зв’язку із відсутністю в день звільнення на роботі з різних причин, та передав заяву із проханням видати його трудову книжку родичам.

У такому разі працівнику необхідно оформити довіреність для отримання трудової книжки родичами.

Видавати трудову книжку під розписку найближчим родичам (без довіреності) можна тільки у випадку смерті співробітника.

Відповідальність за несвоєчасну видачу трудової книжки при звільненні

За порушення встановленого порядку ведення, обліку, зберігання і видачі трудових книжок посадові особи несуть дисциплінарну, а в передбачених законом випадках іншу відповідальність.

Якщо затримка в видачі трудової трапилась з вини роботодавця, тоді доведеться виплатити працівнику середній заробіток за весь час вимушеного прогулу. У цьому випадку днем звільнення є день видачі трудової книжки. Про новий день звільнення необхідно видати наказ і внести запис до трудової книжки працівника. Раніше внесений запис про день звільнення визнають недійсним у порядку.

Що робити, коли все ж не вдалося вручити трудову книжку звільненому працівникові

У цьому випадку трудові книжки та їх дублікати, що не були одержані працівниками при звільненні, зберігають протягом двох років у закладі окремо від інших трудових книжок працівників, які перебувають на роботі. Після цього строку незатребувані трудові книжки (їх дублікати) зберігаються в архіві протягом 50 років, а після закінчення зазначеного строку їх можна знищити в установленому порядку.

За інформацією Держпраці у Одеській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Платні медичні послуги: особливості надання

Платні медичні послуги — це додаткове джерело доходу для медзакладу. Що регулює нині платні медичні послуги, їхнє оподаткування та вартість медичних послуг, використання POS-терміналів і РРО/пРРО при наданні платних медичних послуг, бухгалтерський облік доходів від надання платних медичних послуг — у цьому огляді
74622

Мінімальна зарплата 2026: скільки платитимуть, як зміняться податки й «чисті» виплати

22 жовтня Верховна Рада прийняла за основу проект Держбюджету на 2026 рік. Мінфін підготував проект Бюджетної декларації на 2026-2028 рік, яка передбачає збільшення деяких соціальних стандартів. Яка мінімальна заробітна плата очікується в 2026 році та на які показники вона вплине — розповімо
18135

Форма № 1-ОПП: зразок заповнення

Облік платника податку в ДПС вимагає від нього подати про себе актуальну інформацію, наприклад, про зміну головного бухгалтера. У такому разі знадобиться форма 1-ОПП. Коли подавати таку форму, алгоритм її заповнення та зразок форми 1-ОПП при зміні бухгалтера — у консультації
153954

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді