⚡️ ВІДКРИТТЯ РИНКУ ЗЕМЛІ: ЩО АГРАРІЮ ВРАХУВАТИ ВЖЕ ЗАРАЗ ⚡️
Постанова Першого апеляційного адмінсуду від 19.05.2021 у справі № 360/4140/20
Під час фактичної перевірки фермерського господарства податківці виявили порушення статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР — зберігання пального без наявності ліцензії на право зберігання пального, що, у подальшому, стало підставою для винесення податкового повідомлення-рішення (далі — ППР) про застосування штрафних санкцій.
Суб’єкт господарювання не погодився з ППР та звернувся до суду з вимогою про його скасування.
Окружний адміністративний суд вважав, що ані доповідна записка, яка стала підставою для винесення наказу про проведення фактичної перевірки, ані сам наказ не містять будь-яких посилань на конкретні (фактичні) підстави призначення перевірки. Тобто відсутня інформація про конкретний факт недотримання фермерським господарством вимог вказаного в цих документах законодавства. Суд дійшов висновку, що перевірку проведено незаконно, а тому ППР підлягає скасуванню.
Перший апеляційний адмінсуд вважав висновок суду першої інстанції помилковим. Він звернув увагу на те, що у наказі податківців про проведення фактичної перевірки підставою визначений підпункт 80.2.5 Податкового кодексу України, а саме, отримання інформації про конкретний факт недотримання платником податків вимог законодавства.
Вказане підтверджують наявні у матеріалах справи докази — акцизні накладні про відвантаження позивачу пального. Та й сам платник не спростував факт зберігання дизельного палива у ємності за відсутності ліцензії на право зберігання пального.
З урахуванням наведеного, у задоволенні позовних вимог має бути відмовлено.
Із 01.04.2021 податківці масово проводили фактичні перевірки наявності ліцензій на зберігання пального. Як результат — суб’єктів господарювання штрафували на 500 тис. грн або анулювали їхні ліцензії.