Електронний облік трудової діяльності: рекомендації Держпраці

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

⚡️ІНДЕКСАЦІЯ ДОХОДІВ ПО-НОВОМУ: 5 ЗМІН⚡️

Роз’яснення Держпраці від 17.06.2021

З 10.06.2021 змінилися правила обліку трудової діяльності працівника (Закон України від 05.02.2021 № 1217-IX) — трудові книжки ведуть в електронному вигляді в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Держреєстр). Але, при цьому ведення паперових трудових книжок не скасували.

Електронний облік трудової діяльності

Фахівці Держпраці вказали, що у роботодавця відсутні підстави видати працівникам трудові книжки, які зберігаються у нього. В той же час, відсутні підстави відмовити працівнику у видачі такої трудової книжки на його вимогу. Таку вимогу бажано оформити у вигляді заяви.

Видати працівникам всі наявні трудові книжки в обов’язковому порядку необхідно після того, як ПФУ завершить включати до реєстру застрахованих осіб Держреєстру відсутні відомості про трудову діяльність працівників. Для цього передбачили п’ять років.

Зверніть увагу, не змінились правила для роботодавця по відношенню до працівника, що звільняється. Наразі роботодавець у день звільнення:

  • видає працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення;
  • проводить з ним розрахунок у строки, зазначені у статті 116 КЗпП;
  • а також на вимогу працівника вносить належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про виконання будівельних робіт 2025

Облік у будівництві специфічний. Бухгалтер має ще й знати правила галузевої статзвітності. Ця консультація щодо заповнення звіту про виконання будівельних робіт (форма № 1-кб (місячна)) допоможе розібратися і заощадити час
14466

Звіт про відповідність резидента Дія Сіті: як заповнити і коли подати

1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
48

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65214

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275339

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді