⚡️Закон № 1914: нові підстави для земподатку та індексація НГО земель
Ним пропонують:
Щодо сільгоспземлі для ведення садівництва, особистого селянського господарства
- встановити правила, за яким перевірку відповідності набувача земельної ділянки сільгосппризначення вимогам статті 130 Земельного кодексу України (далі — ЗК) не здійснюють при набутті у власність земельних ділянок, розмір яких не перевищує:
- 0,25 га — для ведення садівництва;
- до 2 га — для ведення особистого селянського господарства, розташованих в межах населених пунктів.
Щодо спільної сумісної власності подружжя
- встановити, що площу земельних ділянок сільгосппризначення, що належать на праві спільної сумісної власності подружжю, враховуватимуть до загальної площі земельних ділянок лише того з подружжя (колишнього з подружжя), за ким зареєстрували право власності.
Щодо переважного права купівлі
- надати можливість передачі переважного права купівлі земельної ділянки сільгосппризначення лише на певний строк, а не безстроково, як має місце зараз;
- встановити правила продажу земельної ділянки сільгосппризначення з порушенням переважного права її купівлі, суб’єктом якого є юридична особа, і така юридична особа передала переважне право громадянину України (у тому числі після зазначеного продажу земельної ділянки), громадянин, якому передали переважне право, має право пред’явити до суду позов про переведення на нього прав та обов’язків покупця в порядку за частиною 4 статті 130-1 ЗК.
Щодо заборони на продаж
- розширити перелік осіб, яким заборонили набувати у власність земельні ділянки сільгосппризначення. Включили до нього учасників (акціонерів, членів) або кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб, до яких застосували санкції.
Щодо підстав для незастосування відмови у держреєстрації
- визначити підставами для незастосування відмови у державній реєстрації прав у випадку, коли обтяженням є:
- намір власника земельної ділянки сільгосппризначення щодо її продажу або переважне право купівлі земельної ділянки сільгосппризначення передали іншій особі на підставі відповідного правочину;
- заборона передачі особою, яка використовує земельну ділянку на праві емфітевзису, земельної ділянки сільгосппризначення в оренду.
Щодо реєстрації прав/припинення права оренди
- встановити, що у разі державної реєстрації набуття права власності на земельну ділянку сільгосппризначення за суб’єктом переважного права чи державної реєстрації припинення права оренди земельної ділянки сільгосппризначення одночасно проводять державну реєстрацію припинення переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення, зареєстрованого в Державному реєстрі прав, без подання відповідної заяви заявником.
МПЗ зачепило як єдинників, так і загальносистемників. Дісталося і фізособам, і юрособам. Розберімося, чи доведеться аграріям платити більше податків.