Підприємство придбає для офісу чай та каву. Як в бухгалтерському та податковому обліку відобразити операції з придбання та роздачі чаю та кави. Як відобразити представницькі витрати?
Підприємство придбає для офісу чай та каву. Як в бухгалтерському та податковому обліку відобразити операції з придбання та роздачі чаю та кави. Як відобразити представницькі витрати?
На жаль, у переважній більшості випадків ані на податкові витрати, ані на податковий кредит з ПДВ розраховувати не доводиться.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Якщо підприємство придбає каву та чай для своїх працівників, то це навряд чи можна назвати господарською діяльністю підприємства. Тому дорога до податкових витрат та податкового кредиту з ПДВ закрита.
Для працівників підприємства безкоштовна кава та чай буде додатковим благом. Але оскільки не можна точно ідентифікувати платників податку та визначити суму доходу, то ПДФО із працівників не утримують.
Інша справа, якщо каву та чай придбають для представницьких цілей. Тоді на підставі підпункту «а» підпункту 138.10.2 Податкового кодексу України (ПК) такі витрати можна включити до складу податкових.
При цьому потрібно подбати про необхідне документальне оформлення. Як зазначили податківці у своєму листі від 25.10.2013 № 14054/6/99-99-19-03-02-15, витрати на проведення представницьких заходів можуть включатись до складу податкових витрат за умови наявності, зокрема:
- наказу про проведення офіційного прийому, запрошення представників (делегацій) та їх відповіді;
- кошторису витрат;
- актів виконаних робіт;
- звітів про проведений захід;
- накладних на відпуск продукції, товарів зі складу тощо.
У бухгалтерському обліку чай та каву, придбану для працівників офісу, обліковують на субрахунку 209 «Інші матеріали» із подальшим списанням на рахунок 92 «Адміністративні витрати».
Станом на 26.09.2025 ДПС оновила план-графік податкових перевірок 2025. У статті скачаєте актуальний план-графік податкових перевірок 2025
Бухгалтерський облік базується на первинних документах, але вони містять розрізнений набір цифр, з якими неможливо далі працювати. Їх попередньо треба узагальнити й тоді постає потреба у певному реєстраційному засобі, яким може бути одна накопичувана електронна чи паперова таблиця (журнал, меморіал, книга) або ж цілий набір таких засобів. Одним варіантів є меморіальні ордери, які медзаклади-КНП отримали в спадок зі свого «бюджетного» минулого. Про них і піде мова в цьому огляді
Розглянемо, яка відповідальність передбачена за несплату ЄСВ чи неподання звітності, як уникнути штрафів і що робити, якщо уже отримали штраф
Якщо ФОП сплачує ЄСВ, він має право на оплату лікарняного. Пояснюємо, коли це право виникає, які документи потрібно подати й як отримати виплату
У консультації про те, як виправити помилки у ПДВ-звітності. Розглянемо можливі наслідки та варіанти виправлення помилок, основні їхні види, плюси й мінуси ПДВ-декларації «Звітна нова» та уточнюючого розрахунку, а також розмір самоштрафу і пені, куди їх сплачувати та як обліковувати