Реєстрація ФОП 2023

UA RU
Автор

Купчик Тетяна

шеф-редактор Експертус Головбух
Реєстрація відбувається в автоматичному режимі без участі державного реєстратора. Тримайте інструкції експерта

(ФОП) — це організаційно-правова форма ведення діяльності. Вона ідеальна для невеликого бізнесу: чи то надаєте ви послуги манікюру, перевозите вантажі, монтуєте відео чи лагодите взуття. Що треба зробити, щоб зареєструвати ФОП в Україні — поговоримо у статті.

Нижче онлайн інструкція щодо реєстрації ФОП.

ФОП-єдиноподатник: практикум для бухгалтера та підприємця

Оберіть види діяльності та систему оподаткування

Насамперед, майбутній ФОП має поставити собі запитання: «Якими видами діяльності я займатимусь?» Доберіть відповідні коди у Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД-2010). У цьому допоможе спеціальний сервіс від Держстату. Чому це важливо? Обрані коди КВЕД маєте зазначити у заяві про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем.

Далі поміркуйте, якій системі оподаткування надасте перевагу — загальній чи спрощеній.

Загальна вигідна для тих, хто несе значні витрати на провадження діяльності. Вони матимуть право зменшити об’єкт оподаткування (виробники, торговці).

Спрощена система — єдиний податок — влаштує тих, хто має невеликі витрати порівняно із доходами (сфера послуг).

Ми вже писали про ставки єдиного податку, ліміт доходів на кожній групі й необхідність купувати РРО.

Отримайте кваліфікований електронний підпис (КЕП)

Щоб отримати КЕП, зверніться до кваліфікованого надавача довірчих послуг (далі — надавач). Наприклад, до Держказначейства, Офісу Генпрокурора, ДП «Дія», ПриватБанку, Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, НБУ, Ощадбанку тощо. Повний список — на сайті Міністерства цифрової трансформації.

Деякі надавачі створюють КЕП безплатно, а дехто править близько 200 грн. Клієнти ПриватБанку можуть безоплатно отримати КЕП в своєму особистому кабінеті «Приват24».

Зберігайте КЕП на знімному носії, наприклад, на флешці — так надійніше. Строк дії — один-два роки.

Щоб підписати документ КЕП:

  • завантажте файл особистого КЕП. Виберіть тип носія особистого ключа: файловий або захищений. Введіть пароль і натисніть кнопку «Зчитати ключ»;
  • перетягніть у браузер або виберіть на своєму носії файл, який потрібно підписати. Натисніть кнопку «Продовжити»;
  • перевірте назву файлу й натисніть кнопку «Підписати файл»;
  • якщо документ не зберігся автоматично, натисніть кнопку «Зберегти файл».

Реєстарція ФОП онлайн

Зареєструватися ФОПом можна офлайн. Для цього зверніться із заявою (форма 1 із наказу Наказ Мін’юсту від 18.11.2016 № 3268/5) до суб’єкта держреєстрації. А можна зареєструватися онлайн. Особливості держреєстрації в електронній формі містить розділ IV Порядку, затвердженого наказом Мін’юсту від 09.02.2016 № 359/5. Зареєструватися можете через портал «Дія». Мінцифра та Мін’юст розробили механізм автоматичної реєстрації ФОПа — без втручання людського фактору. Щоб подати документи, знадобиться не більш ніж10 хвилин, вартість — безплатно, а зареєструвати обіцяють за одну хвилину.

Правила такі:

  • зареєструйтеся або авторизуйтеся у кабінеті громадянина за допомогою КЕП;
  • заповніть онлайн-заяву. Сервіс запропонує ввести адресу реєстрації, обрати КВЕД та визначити місце проведення діяльності. Інші дані підтягнуться автоматично;
  • зробіть позначку про систему оподаткування — загальна чи спрощена. При виборі групи платника податку користуйтесь підказками, що надає Дія;
  • ретельно перевірте введені дані та в разі необхідності виправте помилки;
  • підпишіть за допомогою КЕП та надішліть документ.

⚡ Усе про ФОП: КВЕД, реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини

Увага: перевірте статус заяви в електронному кабінеті громадянина. Протягом 10 хвилин після створення заяви статус має змінитися на «Зареєстровано». Якщо статус залишився «Опрацьовується»— зверніться до служби підтримки, усуньте недоліки та повторно подайте заяву.

Заяву перевірять та автоматично надішлють до Єдиного державного реєстру (ЄДР). ФОПа зареєструють без участі держреєстратора (п. 9 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 28.04.2021 № 418). Заява також автоматично буде направлена до податкової за місцем реєстрації ФОП або за місцем провадження господарської діяльності.

Очікуйте повідомлення про відкриття ФОП на пошті та в кабінеті громадянина в розділі «Зверніть увагу».

Протягом 2 робочих днів запис про реєстрацію з’явиться в ЄДР. За результатами держреєстрації сформують витяг (п. 11 Порядку № 418). Отримайте витяг у кабінеті громадянина в розділі «Отримані документи» чи на сайті ЄДР за кодом доступу — він надійде на e-mail. Роздрукуйте його та користуйтеся — документ має юридичну силу.



зміст

Запрошуємо 13 грудня на безплатний вебінар! З'ясуємо, для кого мораторій на податкові перевірки скасували, а для кого - ні. Підкажемо, як уникнути фінансових ризиків
Центральна частина статичний блок 2