Зазначили неправдиву інформацію на етикетці — отримаєте штраф

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

За поширення неправдивих відомостей на етикетках, які вводять в оману споживачів, загрожує штраф.

supermarket.jpg

Фінансова звітність за МСФЗ: комплект і строки подання

30.08.2022 Касаційний господарський суд у складі Верховного Суду (ВС) розглянув справу за позовом підприємства до Антимонопольного комітету України (АМКУ) скасувати рішення щодо визнання дій підприємства порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Підприємство поширило на контретикетках вин власного виробництва під позначенням «LAMBRUSCO» інформацію, що вводить в оману: «при виробництві використовується виноград італійського походження», «виготовлено за італійською технологією», «неповторний, трохи терпкий смак досягається за рахунок поєднання білих та червоних сортів винограду італійського походження». Ці відомості окремо або в поєднанні з іншою інформацією, що зображена на етикетках цих вин, можуть вплинути на наміри осіб придбати вина підприємства, вважаючи їх італійськими. За це порушення підприємство оштрафували.

Господарський суд відмовив у задоволенні позову. Апеляційний суд підтримав його рішення.

Господарські суди виходили з того, що обставини справи в їх сукупності підтверджують, що позивач вчинив порушення, що його передбачає стаття 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» від 07.06.1996 № 236/96-ВР (далі — Закон № 236).

За результатами розгляду справи ВС залишив без змін судові рішення попередніх інстанцій. Суд зауважив, що поширення неправдивих відомостей, які вводить в оману невизначене коло осіб, зокрема, внаслідок обраного способу їх викладення щодо назви продукту, його споживчих властивостей і стандарту, якому відповідає продукт, може вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товару. Відповідальність за ці дії передбачає Законом № 236.

ВС зазначив, що суди попередніх інстанцій дійшли неспростовного висновку про відсутність правових підстав скасувати рішення АМКУ з огляду на:

  • виняткові повноваження органів АМКУ щодо оцінювання та кваліфікації наявних дій як відповідного порушення;
  • поширення позивачем інформації, що вводить споживачів в оману, є неправдивою та може вплинути на наміри споживачів унаслідок обраного способу викладення придбати вина підприємства як італійські вина, тимчасом як вони українські.

За інформацією ВСУ

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Авансовий звіт на відрядження: як заповнити, приклад і бланк

Авансовий звіт — це документ, що підтверджує витрати працівника у відрядженні чи при господарських закупках. Покажемо, як правильно його скласти, коли подавати, які реквізити обовʼязкові, а також дамо зразки для безпомилкового заповнення
383611

Електронні гроші: як працюють і як їх обліковувати в Україні

Що таке електронні гроші, який їхній вплив на оподаткування, бухгалтерський облік операцій з електронними грошима, чим вони відрізняються від цифрових грошей і криптовалют — ці та інші пов’язані питання у цьому огляді
2513

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
95415

Розрахунково-платіжна відомість працівника: форма, зразок і порядок заповнення

Про розрахунково-платіжну відомість та її призначення розповімо у даній консультації. Також наведемо зразок заповнення розрахунково-платіжної відомості та повідомлення про розміри виплат (розрахункового листка)
64684

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
23006

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді