Як зареєструвати громадську організацію в Україні: покрокова інструкція

Мінюст навів покроковий алгоритм реєстрації громадської організації

biznes.jpg

Процес реєстрації ГО в Україні складається з декількох етапів:

1. Визначення мети та завдань ГО.

На цьому етапі важливо чітко сформулювати мету та завдання, для яких створюєте ГО. Це допоможе підготувати необхідні документи.

2. Вибір ГО:

  • зі статусом юридичної особи — має більше прав та обов’язків, але й процедура реєстрації складніша.
  • без статусу юридичної особи — має менше прав та обов’язків, але й процедура реєстрації простіша.

3. Підготовка документів.

Для реєстрації ГО зі статусом юридичної особи вам знадобляться наступні документи:

  • Заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи (форма 4);
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників про створення юрособи;
  • відомості про керівні органи ГО (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім’я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку);
  • установчий документ юрособи;
  • реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з’їзді (конференції, зборах), – у разі держреєстрації створення ГО;
  • структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;
  • копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, — для громадян України).

ДержреєстраціюГО, що не має статусу юрособи, здійснюють шляхом повідомлення про утворення такого ГО.

Для повідомлення про утворення ГО, що не має статусу юрособи, подавайте такі документи:

  • Заяву про державну реєстрацію громадського об’єднання, що не має статусу юридичної особи (форма 6);
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення про утворення ГО;
  • відомості про засновників ГО (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, адреса місця проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) — для фізособи; її найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код — для юрособи);
  • відомості про особу (осіб), уповноважену представляти ГО (прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), контактний номер телефону та інші засоби зв’язку).

Протокол установчих зборів має містити відомості про:

  • дату та місце проведення установчих зборів;
  • щодо осіб, які брали участь в установчих зборах;
  • рішення про утворення ГО із зазначенням мети (цілей) його діяльності;
  • рішення про визначення найменування та за наявності — скороченого найменування ГО;
  • рішення про затвердження статуту ГО;
  • рішення про утворення (обрання) керівника, органів управління ГО відповідно до затвердженого статуту;
  • рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти ГО у правовідносинах з державою та іншими особами і вчиняти дії від імені ГО без додаткового уповноваження (далі - особа, уповноважена представляти ГО), — для ГО, яке має намір здійснювати діяльність без статусу юридичної особи, якщо утворення (обрання) органів управління не передбачено рішенням про утворення такого об'єднання;
  • рішення про визначення особи (осіб), яка має право представляти ГО для здійснення реєстраційних дій, — для ГО, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи.

Протокол установчих зборів підписують головуючий та секретар зборів.

Невід’ємною частиною протоколу установчих зборів ГО є реєстр осіб, які брали участь в установчих зборах, в якому обов'язково зазначайте відомості:

1) щодо фізосіб — прізвище, ім'я та по батькові особи, дата народження, а для іноземців та осіб без громадянства також дані національного паспорта або документа, що його замінює. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;

2) щодо юросіб — повне найменування, ідентифікаційний код, юридична адреса, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка уповноважена брати участь в установчих зборах. Ці дані засвідчуються підписом особи, уповноваженої брати участь в установчих зборах.

Особа може бути обрана керівником, обрана до складу керівного органу ГО, визначена особою, яка має право представляти ГО для здійснення реєстраційних дій, або визначена особою, уповноваженою представляти ГО, за наявності її особистої згоди.

4. Подання документів.

Документи для реєстрації ГО можете подати:

  • до відповідних управлінь юстиції за місцем знаходження організації;
  • до місцевих ЦНАП.
  • в електронній формі через «Онлайн будинок юстиції».

Подати документи можна:

  • особисто особою, уповноваженою рішенням про створення ГО зі статусом юрособи, ГО, що не має статусу юрособи;
  • поштою (справжність підпису заявника нотаріально засвідчуйте);
  • онлайн (щодо держєстрації ГО зі статусом юрособи).

ГО, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юрособи або без такого статусу, підлягає держреєстрації в порядку, що визначив Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV.

Документи в е-формі подає заявник з використанням, зокрема вебпорталу електронних послуг «Онлайн будинок юстиції» за умови підписання заявником заяви з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.

5. Отримання відповіді.

  • про державну реєстрацію створення ГО;
  • про відмову у державній реєстрації створення ГО.

Після розгляду документів, орган держреєстрації видає ГО рішення про державну реєстрацію ГО.

За інформацією Мінюсту

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Норми тривалості робочого часу 2025

У статті знайдете календар робочого часу 2025 для 5-денки та 6-денки та іншу доречну інформацію для планування часу, наприклад, про облік робочого час в реаліях воєнного часу
4191

Генератор на підприємстві: облік

У багатьох населених пунктах України знову є проблеми з електрикою через атаки рф. Щоб організувати безперебійну роботу, підприємства використовують дизель-генератори. Покажемо на прикладах, як облікувати генератори, та пояснимо, чи сплачувати екологічний податок за спалювання в генераторі дизельного палива
7330

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
661

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82395

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді