Податкова знижка платника ПДФО не може перевищувати річний дохід

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО у звітному податковому році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу, нарахованого як зарплата.

agro_opod_2102.jpg

Як індексувати зарплату в жовтні 2026 року

Якщо платник податків  отримав  упродовж звітного року доходи у вигляді зарплати, які оподатковували за різними ставками ПДФО, то суму ПДФО, на яку зменшують податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією права платника ПДФО на податкову знижку, визначають у такому порядку:

  • визначення часток (у відсотках) доходу, нарахованого у вигляді зарплати, оподаткованих за різними ставками ПДФО, в загальній сумі річного загального оподатковуваного доходу, зазначеного в абзаці 1 пп. 166.4.2 Податкового кодексу України (ПК);
  • визначення розрахункової бази оподаткування зменшенням загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, одержаного у вигляді зарплати, на суму здійснених платником податків упродовж звітного податкового року витрат, передбачених підпунктами 166.3.1—166.3.9 ПК;
  • визначення розрахункової суми ПДФО окремо за кожною ставкою множенням розрахункової бази оподаткування на ставку ПДФО та частку, визначену відповідно до абзацу 3 пп. 166.4.2 ПК для відповідної ставки ПДФО;
  • визначення суми ПДФО, на яку зменшують податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією платником ПДФО права на податкову знижку, як різниці між сумою ПДФО, утриманого впродовж звітного року з оподатковуваного доходу, нарахованого у вигляді зарплати, та розрахунковою сумою ПДФО, визначеною відповідно до абзацу 5 пп. ПК.

За інформацією ГУ ДПС у Дніпропетровській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4751

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393033

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді