Як прискорити ліквідацію підприємства: роз’яснення ДПС

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податківці роз’яснили, як прискорити процес ліквідації юридичної особи і не порушити норми чинного законодавства.

licenziya_2021-min.png

Роз’яснення ДПС від 28.12.2022

Ліквідація компанії — це проведення заходів:

  • щодо припинення господарської діяльності підприємства;
  • приведення основних фондів підприємства до стану, який гарантує безпеку людей, майна і довкілля;
  • соціального захисту вивільнюваних працівників.

Після завершення процесу ліквідації компанія перестає існувати.

Порядок держреєстрації припинення юросіб регулюють:

  • Цивільний кодекс України;
  • Господарський кодекс України
  • Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755.

Процедуру зняття з обліку платників податків в органах контролю визначають:

  • Податковий кодекс України;
  • розділ XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588.

Умовно процес ліквідації компанії передбачає десять етапів:

  1. власники/учасники компанії (далі — компанія) ухвалюють рішення про добровільну ліквідацію компанії та фіксація такого рішення в протоколі загальних зборів учасників;
  2. компанія повідомляє держреєстратора про початок процедури ліквідації;
  3. компанія повідомляє органи контролю про початок процедури ліквідації;
  4. компанія виявляє дебіторів, кредиторів і повідомляє їх про початок процедури ліквідації;
  5. компанія продає всі активи, задовольняє вимоги кредиторів, розраховується з власниками/учасниками компанії залежно від розміру їх корпоративних прав, оформляє ліквідаційний баланс;
  6. компанія закриває банківські рахунки, отримує банківські виписки, анулює свідоцтва, дозволи, акредитації на митниці, знімається з реєстрів тощо;
  7. контрольний орган ДПС проводить перевірки або ухвалює рішення про недоцільність проведення перевірок;
  8. компанія отримує від податкового органу довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів;
  9. компанія передає до відповідної архівної установи документи, які підлягають тривалому зберіганню;
  10. компанія вносить до ЄДР відомості про припинення юридичної особи.

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про відповідність резидента Дія Сіті: як заповнити і коли подати

1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
45

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65196

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275282

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
311322

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді