Новий Закон захищає інтереси страхувальників та потерпілих осіб. Це дає змогу підвищити довіру до обов’язкового автострахування, а також сприяє розвитку ринку ОСЦПВВНТЗ (обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів).
7 основних змін, які чекають на водіїв:
1. Потерпілі у ДТП отримуватимуть належний захист. Посилюють рівень захисту потерпілих у ДТП шляхом поступового підвищення максимальних розмірів страхової суми до розмірів, що відповідають європейським стандартам.
2. Скасують державне регулювання цін на поліси автоцивілки та запровадять визначення індивідуальної ціни для кожного страхувальника. Водночас враховуватимуть персональну історію в попередніх періодах страхування, відсутність ДТП або наявності збитків у минулому.
3. Модель прямого врегулювання збитків стане обов’язковою. Потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до «свого» страховика, з яким він уклав договір, а не звертатися до страхової компанії винуватця ДТП.
4. Страхову виплату розраховуватимуть без урахування зносу автомобіля (для розрахунку вартості ремонту авто братимуть нові запчастини, дозволені заводом-виробником). Новація стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Для авто віком від 6 років і більше до розрахунку вартості ремонту враховують запчастини-аналоги. Страховик зобов’язаний надавати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, виплату здійснюватимуть на поточний/платіжний рахунок.
5. Скасують франшизу. Нове законодавство забороняє застосовувати франшизу у договорах ОСЦПВВНТЗ. Позбавлення полісів від франшизи — частки коштів, яку споживач мав сплачувати самостійно, зробить систему страхування більш зрозумілою та доступною для клієнтів.
6. Залишаються чинними знижки на поліс «автоцивілки» для окремих категорій пільговиків у розмірі 50%. Зокрема для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, людей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеною до I або II категорії, пенсіонерів та людей з інвалідністю І групи. Звертаємо увагу, що зменшення вартості страхового поліса для таких категорій громадян застосовують виключно щодо забезпечення авто, які не використовують з метою надання платних послуг перевезення пасажирів або вантажу та мають обсяг двигуна до 2500 см3 або потужністю до 100 кіловат (для електромобілів).
7. Ліміт страхового відшкодування за Європротоколом скасують. При цьому, такий ліміт може буде встановлений НБУ в майбутньому.