Новий закон про автоцивілку: зміни, про які варто знати водіям

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів» від 21.05.2024 № 3720-IX набрав чинності 20.06.2024 та вводиться в дію з 1 січня 2025 року, за винятком деяких норм

avtostrakhuvannia.png

Новий Закон захищає інтереси страхувальників та потерпілих осіб. Це дає змогу підвищити довіру до обов’язкового автострахування, а також сприяє розвитку ринку ОСЦПВВНТЗ (обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів).

7 основних змін, які чекають на водіїв:

1. Потерпілі у ДТП отримуватимуть належний захист. Посилюють рівень захисту потерпілих у ДТП шляхом поступового підвищення максимальних розмірів страхової суми до розмірів, що відповідають європейським стандартам.

2. Скасують державне регулювання цін на поліси автоцивілки та запровадять визначення індивідуальної ціни для кожного страхувальника. Водночас враховуватимуть персональну історію в попередніх періодах страхування, відсутність ДТП або наявності збитків у минулому.

3. Модель прямого врегулювання збитків стане обов’язковою. Потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до «свого» страховика, з яким він уклав договір, а не звертатися до страхової компанії винуватця ДТП.

4. Страхову виплату розраховуватимуть без урахування зносу автомобіля (для розрахунку вартості ремонту авто братимуть нові запчастини, дозволені заводом-виробником). Новація стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Для авто віком від 6 років і більше до розрахунку вартості ремонту враховують запчастини-аналоги. Страховик зобов’язаний надавати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, виплату здійснюватимуть на поточний/платіжний рахунок.

5. Скасують франшизу. Нове законодавство забороняє застосовувати франшизу у договорах ОСЦПВВНТЗ. Позбавлення полісів від франшизи — частки коштів, яку споживач мав сплачувати самостійно, зробить систему страхування більш зрозумілою та доступною для клієнтів.

6. Залишаються чинними знижки на поліс «автоцивілки» для окремих категорій пільговиків у розмірі 50%. Зокрема для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, людей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеною до I або II категорії, пенсіонерів та людей з інвалідністю І групи. Звертаємо увагу, що зменшення вартості страхового поліса для таких категорій громадян застосовують виключно щодо забезпечення авто, які не використовують з метою надання платних послуг перевезення пасажирів або вантажу та мають обсяг двигуна до 2500 см3 або потужністю до 100 кіловат (для електромобілів).

7. Ліміт страхового відшкодування за Європротоколом скасують. При цьому, такий ліміт може буде встановлений НБУ в майбутньому.

За інформацією Мінюсту

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341900

Розрахунок платіжною карткою: правила для ФОП і підприємств у 2025 році

Розрахунок платіжною карткою за товар чи послугу вже став звичною справою. Як у сфері торгівлі здійснюються розрахунки через платіжні термінали і як це впливає на облік суб’єкта господарювання — продавця товарів
17667

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді