Робоча ситуація дня: Податкова накладна на суму авансу за послугу, остаточна вартість якої невідома

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Будівельна компанія виконує замовлення на спорудження майнового комплексу, до складу якого входять декілька об’єктів. Згідно з договором вартість будівництва визначається відповідно до актів виконаних робіт, які закриваються за кожним об’єктом окремо в міру виконання етапів робіт. Як заповнити графи 5, 6 та 7 податкової накладної, виписаної на суму отриманого авансу, якщо на дату його отримання загальна сума акту виконаних робіт ще невідома? Чи потрібно виписувати розрахунок коригування до такої податкової накладної після підписання акту виконаних робіт і які показники коригувати?

Насамперед слід застерегти, що стаття 318 Господарського кодексу України (ГК) вимагає передбачати у договорі підряду на капітальне будівництво вартість об’єкта будівництва (робіт).

При цьому необхідність зазначати в будівельному договорі хоча б приблизну ціну, яка уточнюватиметься в міру виконання робіт, передбачено також Загальними умовами укладення та виконання таких договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (ст. 323 ГК).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Приблизною можна вважати й очікувану ціну, розраховану на підставі кошторису.

У випадку, якщо неможливо визначити ціну договору з огляду на його умови, то може застосовуватись звичайна ціна на аналогічні послуги (ч. 4 ст. 632 Цивільного кодексу України).

Особливості заповнення окремих граф податкової накладної

Залежно від сукупності всіх умов договору спорудження майнового комплексу може вважатися постачанням:

  • однієї послуги в цілому;
  • окремих послуг за відповідними об’єктами, які входять до складу комплексу.

В обох випадках мають виписуватись дві податкові накладні (п. 201.7 Податкового кодексу України; ПК):

  • перша — на суму отриманого авансу;
  • друга — на різницю між сумою за актом виконаних робіт та сумою отриманого авансу.

Друга накладна складається на дату підписання акту.

Звертаємо увагу, що у першому випадку до графи 7 першої податкової накладної вноситься приблизна ціна всього комплексу, а до графи 7 другої податкової накладної — фактична ціна всього комплексу згідно з актом виконаних робіт.

У другому випадку у графі 7 першої податкової накладної зазначається приблизна ціна робіт за відповідним об’єктом, що входить до складу комплексу, а у графі 7 другої податкової накладної — фактична ціна цього об’єкту згідно з актом виконаних робіт.

Графи 5 та 6 заповнюються за однаковим принципом. У графі 5 вказується «послуга», а у графі 6 — відношення показника графи 8 до показника графи 7, наприклад «0,1» (п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МДЗ від 14.01.2014 № 10; далі — Порядок № 10).

Розрахунок коригування

Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі — розрахунок коригування) складається у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань (п. 20 Порядку № 10).

Випадки коригування суми податкових зобов’язань постачальника та податкового кредиту отримувача передбачені статтею 192 ПК. Таке коригування проводиться у разі:

  • зміни суми компенсації вартості товарів/ послуг, зокрема перегляд цін;
  • повернення товарів/послуг особі, яка їх надала;
  • повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг.

Ураховуючи вимоги статті 192 ПК, складати розрахунок коригування до податкової накладної, виписаної на суму авансу в цій ситуації не потрібно. Це пояснюється тим, що при отриманні авансу повна вартість послуги відіграє суто довідкову роль. Тому після підписання акта виконаних робіт податкові зобов’язання, нараховані за першою подією на суму отриманого авансу, не змінюються та не підлягають коригуванню.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image57

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
133455

Собівартість продукції підприємства: приклад розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання цього огляду
116722

Коли виникає податкова застава та як її позбутися

Несплата, прострочення податкових платежів. Що далі? Звичайно, це вже та ситуація, яку краще не допускати. Однак у господарському житті все можливо, як свідомо, так і через необачність. А далі — податкова застава, з першого ж дня податкового боргу. Що це значить? Які обмеження на операції з майном підприємства виникають та як позбутися податкової застави? Відповіді на питання — у цьому огляді
21960

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді