Робоча ситуація дня: Податкова накладна на суму авансу за послугу, остаточна вартість якої невідома

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Будівельна компанія виконує замовлення на спорудження майнового комплексу, до складу якого входять декілька об’єктів. Згідно з договором вартість будівництва визначається відповідно до актів виконаних робіт, які закриваються за кожним об’єктом окремо в міру виконання етапів робіт. Як заповнити графи 5, 6 та 7 податкової накладної, виписаної на суму отриманого авансу, якщо на дату його отримання загальна сума акту виконаних робіт ще невідома? Чи потрібно виписувати розрахунок коригування до такої податкової накладної після підписання акту виконаних робіт і які показники коригувати?

Насамперед слід застерегти, що стаття 318 Господарського кодексу України (ГК) вимагає передбачати у договорі підряду на капітальне будівництво вартість об’єкта будівництва (робіт).

При цьому необхідність зазначати в будівельному договорі хоча б приблизну ціну, яка уточнюватиметься в міру виконання робіт, передбачено також Загальними умовами укладення та виконання таких договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (ст. 323 ГК).

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Приблизною можна вважати й очікувану ціну, розраховану на підставі кошторису.

У випадку, якщо неможливо визначити ціну договору з огляду на його умови, то може застосовуватись звичайна ціна на аналогічні послуги (ч. 4 ст. 632 Цивільного кодексу України).

Особливості заповнення окремих граф податкової накладної

Залежно від сукупності всіх умов договору спорудження майнового комплексу може вважатися постачанням:

  • однієї послуги в цілому;
  • окремих послуг за відповідними об’єктами, які входять до складу комплексу.

В обох випадках мають виписуватись дві податкові накладні (п. 201.7 Податкового кодексу України; ПК):

  • перша — на суму отриманого авансу;
  • друга — на різницю між сумою за актом виконаних робіт та сумою отриманого авансу.

Друга накладна складається на дату підписання акту.

Звертаємо увагу, що у першому випадку до графи 7 першої податкової накладної вноситься приблизна ціна всього комплексу, а до графи 7 другої податкової накладної — фактична ціна всього комплексу згідно з актом виконаних робіт.

У другому випадку у графі 7 першої податкової накладної зазначається приблизна ціна робіт за відповідним об’єктом, що входить до складу комплексу, а у графі 7 другої податкової накладної — фактична ціна цього об’єкту згідно з актом виконаних робіт.

Графи 5 та 6 заповнюються за однаковим принципом. У графі 5 вказується «послуга», а у графі 6 — відношення показника графи 8 до показника графи 7, наприклад «0,1» (п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МДЗ від 14.01.2014 № 10; далі — Порядок № 10).

Розрахунок коригування

Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі — розрахунок коригування) складається у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань (п. 20 Порядку № 10).

Випадки коригування суми податкових зобов’язань постачальника та податкового кредиту отримувача передбачені статтею 192 ПК. Таке коригування проводиться у разі:

  • зміни суми компенсації вартості товарів/ послуг, зокрема перегляд цін;
  • повернення товарів/послуг особі, яка їх надала;
  • повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг.

Ураховуючи вимоги статті 192 ПК, складати розрахунок коригування до податкової накладної, виписаної на суму авансу в цій ситуації не потрібно. Це пояснюється тим, що при отриманні авансу повна вартість послуги відіграє суто довідкову роль. Тому після підписання акта виконаних робіт податкові зобов’язання, нараховані за першою подією на суму отриманого авансу, не змінюються та не підлягають коригуванню.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвойс: зразок

Особи, які провадять зовнішньоекономічну діяльність, щодня мають справу з інвойсом. Мінфін визнає його первинним документом. А податківці вимагають додатково складати до інвойсу акт виконаних робіт, податкову накладну чи рахунок-фактуру. Чия позиція в пріоритеті та що робити на практиці? Усе пояснить експерт
65554

Табель обліку робочого часу на 2025 рік

Розберімо, як відобразити лікарняні в табелі обліку робочого часу, щорічну відпустку і декретну відпустку, а також про особливості складання табелю та планування робочого часу у воєнний час — у консультації. Скачайте шаблон і зразок табеля обліку робочого часу
235776

Повідомлення про прийняття працівника на роботу: як заповнити

Якщо не подасте в податкову повідомлення про прийняття працівника на роботу, ризикуєте заплатити штраф у розмірі однієї МЗП. А це — 8000 грн у 2025 році. За нашими підказками та зразком заповните повідомлення про прийняття на роботу
183439

Платні послуги зі стажування інтернів у КНП: чи дозволено

Подаємо консультацію юриста стосовно права державних і комунальних ЗОЗ надавати платні послуги з навчання інтернів. Нагадаємо: податківці висловилися, що підстав для таких послуг у ЗОЗ нині немає. Юристи не згодні, та й практика диктує інше. Досліджуємо різні позиції й напрацьовуємо правомірні рішення
8983

Дивіденди членам фермерського господарства: як оформити та які податки утримати

У статті — поради, як оформити та оподаткувати виплату дивідендів членам фермерського господарства, хто має нарахувати та сплатити ЄСВ, а також чи діє ЄСВ-пільга в 2025 році. Приклад бухгалтерських проведень і зразок протоколу на виплату дивідендів стануть у пригоді
8565

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді