Якщо працівник захворів, а комісія із соціального страхування ще не створена

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Керівник підприємства фактично бере на себе обов’язки уповноваженого із соціального страхування, оскільки питання трудових відносин належить до компетенції керівництва підприємства

Наказ про створення комісії із соціального страхування

Відповідно до частини 1 статті 35 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 № 2240 (далі — Закон) допомога з тимчасової непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу) у разі настання в неї одного зі страхових випадків.

Відповідно до частини 3 статті 50 Закону рішення про призначення матеріального забезпечення приймається комісією із соціального страхування, яка здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу та правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Комісія із соціального страхування виконує свої функції відповідно до Положення про комісію із соціального страхування, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.06.2008 № 25 (далі — Положення).

Комісія із соціального страхування підприємства створюється при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом (тобто за трудовими договорами). При чисельності на підприємстві застрахованих осіб 15 і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування підприємства (п. 1.4 Положення).

Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства підзвітна роботодавцю та представнику застрахованих осіб, а її робота в установленому порядку підлягає перевірці органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (п. 1.6 Положення).

На новоствореному підприємстві комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства створюється (обирається) у місячний строк після державної реєстрації підприємства (п. 1.9 Положення).

Таким чином, якщо кількість працюючих за трудовими договорами на підприємстві не перевищує 15 осіб, то обирається уповноважений із соціального страхування, якщо ж кількість осіб перевищує 15 осіб, то слід створювати комісію.

Але якщо на новоствореному підприємстві протягом місяця не призначено ні уповноваженого, ні комісію із соціального страхування, то керівник підприємства несе за це відповідальність і фактично бере на себе обов’язки уповноваженого із соціального страхування, оскільки питання трудових відносин належить до компетенції керівництва підприємства. Ключовим питанням у цьому випадку є своєчасність призначення матеріального забезпечення застрахованим особам та дотримання порядку використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Вважаємо, що уповноважений із соціального страхування може виконувати свої обов’язки до моменту створення комісії в строки, передбачені пунктом 1.9 Положення.

Рішення про делегування членів до комісії з соціального страхування підприємства оформлюються: роботодавцем — його наказом, представником застрахованих осіб — постановою виборного органу профспілкової організації (об’єднаного представницького органу профспілкових організацій) або іншого уповноваженого найманими працівниками органу.

Проте у разі відсутності на підприємстві профспілкової організації представляти інтереси застрахованих осіб мають право інші органи, які обрані працівниками даного підприємства, у порядку, визначеному статтею 245 Кодексу Законів про працю України.

Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що якщо на новоствореному підприємстві з чисельністю найманих працівників понад 15 осіб протягом місяця виникає потреба в призначенні матеріального забезпечення, то, на виконання частини 1 статті 52 Закону, необхідно або терміново створити комісію з соціального страхування, або призначити уповноваженого, яким може бути керівник підприємства, який фактично бере на себе обов’язки уповноваженого із соціального страхування. Такий уповноважений буде виконувати покладені на нього обов’язки до моменту створення комісії із соціального страхування, оскільки зобов’язання підприємства щодо створення такої комісії залишаються невиконаними.

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image50

Статті за темою

Усі статті за темою

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10179

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28885

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21332

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32312

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
135513

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді