ДПС визначила вимоги для торговців щодо встановлення мінімальної кількості POS-терміналів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ДПС розробила проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 р. № 894» та розмістила його на своєму вебпорталі

ДПС визначила вимоги для торговців щодо встановлення мінімальної кількості POS-терміналів

🔊 Штрафи за відсутність або незастосування РРО

Нагадуємо, що обов'язок для торговців забезпечувати можливість розрахунків за товари/послуги за допомогою безготівкових розрахунків (у тому числі електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) визначили пунктом 1 постанови КМУ від 29.07.2022 № 894 (далі — Постанова № 894).

Положення постанови № 894 не містять будь-яких параметрів для визначення мінімальної кількості пристроїв чи місць, де мають забезпечуватися вимоги Закону України «Про платіжні послуги» від 30.06.2021 № 1591-IX (далі — Закон № 1591) у частині здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги).

Цю ситуацію вже використовують недобросовісні госпсуб’єкти, які у торговому залі розмізстили два і більше місць розрахунків як стимулювання покупців до здійснення розрахунків готівкою, шляхом обмеження кількості місць із можливістю здійснення розрахунків за допомогою електронних платіжних засобів.

Зазначене досягатиметься великими рітейлами шляхом забезпечення у своїх супермаркетах можливості здійснення безготівкових розрахунків за допомогою електронних платіжних засобів лише в одному чи двох місцях із продажем товарів рештою кас лише за готівку.

Такий підхід створює великі черги для покупців, які виявляють бажання розрахуватися за допомогою електронних платіжних засобів, зумовлює незручності для них і змушує розраховуватися готівкою, щоб пришвидшити процес купівлі товарів (послуг).

Із системного аналізу положень Закону № 1591 та постанови № 894 вбачають, що такий підхід є законним, проте не відповідає суті та меті, закладеній законодавцем в ідею популяризації безготівкових розрахунків в Україні.

Розробленим проєктом пропонують:

  • обмежити дію норм постанови № 894 у сфері оптової торгівлі;
  • встановити співвідношення мінімальної кількості місць проведення розрахунків, де торговців зобов’яжуть забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги), до загальної кількості місць розрахунків у господиниці (у т. ч. за допомогою електронних платіжних засобів та/або платіжних застосунків, та/або платіжних пристроїв).

Змінами доповнюють новим абзацом підпункт 4 пункту 1 постанови № 894.

Так, визначають, що в разі, якщо у господиниці облаштовано два місця для здійснення розрахунків за товари (послуги), кількість місць, де торговці зобов’язані забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги), у тому числі за допомогою електронних платіжних засобів та/або платіжних застосунків, та/або платіжних пристроїв, має становити не менше ніж 50% від загальної кількості місць проведення розрахунків у такій господарській одиниці.

Водночас, якщо кількість місць для здійснення розрахунків у господарській одиниці становить більше двох, кількість місць, де торговці зобов’язані забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків, має становити не менше двох третіх від загальної кількості таких місць для здійснення розрахунків.

Крім того, проєктом визначають, що вимоги щодо встановлення POS-терміналів не поширюватимуть на торговців, які провадять госпдіяльність на територіях, на яких ведуть (велися) бойові дії або ТОТ, перелік яких затвердило Мінреінтеграції та упродовж трьох місяців після припинення ведення бойових дій або тимчасової окупації цих територій.

У разі прийняття постанова набере чинності з дня її опублікування.

За інформацією ДПС

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
136703

Собівартість продукції підприємства: приклад розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання цього огляду
117119

Паливо на підприємстві: особливості списання

Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
274676

Імпорт товарів: бухгалтерський облік

Імпорт товарів в Україні має свої особливості в бухгалтерському обліку. Додаються облік міжнародних розрахунків, облік митних платежів, облік курсових різниць. Основні правила бухгалтерського обліку таких операцій та приклади проводок при імпорті товарів — у консультації
177181

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді