ДПС визначила вимоги для торговців щодо встановлення мінімальної кількості POS-терміналів

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

ДПС розробила проєкт постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 р. № 894» та розмістила його на своєму вебпорталі

ДПС визначила вимоги для торговців щодо встановлення мінімальної кількості POS-терміналів

🔊 Штрафи за відсутність або незастосування РРО

Нагадуємо, що обов'язок для торговців забезпечувати можливість розрахунків за товари/послуги за допомогою безготівкових розрахунків (у тому числі електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) визначили пунктом 1 постанови КМУ від 29.07.2022 № 894 (далі — Постанова № 894).

Положення постанови № 894 не містять будь-яких параметрів для визначення мінімальної кількості пристроїв чи місць, де мають забезпечуватися вимоги Закону України «Про платіжні послуги» від 30.06.2021 № 1591-IX (далі — Закон № 1591) у частині здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги).

Цю ситуацію вже використовують недобросовісні госпсуб’єкти, які у торговому залі розмізстили два і більше місць розрахунків як стимулювання покупців до здійснення розрахунків готівкою, шляхом обмеження кількості місць із можливістю здійснення розрахунків за допомогою електронних платіжних засобів.

Зазначене досягатиметься великими рітейлами шляхом забезпечення у своїх супермаркетах можливості здійснення безготівкових розрахунків за допомогою електронних платіжних засобів лише в одному чи двох місцях із продажем товарів рештою кас лише за готівку.

Такий підхід створює великі черги для покупців, які виявляють бажання розрахуватися за допомогою електронних платіжних засобів, зумовлює незручності для них і змушує розраховуватися готівкою, щоб пришвидшити процес купівлі товарів (послуг).

Із системного аналізу положень Закону № 1591 та постанови № 894 вбачають, що такий підхід є законним, проте не відповідає суті та меті, закладеній законодавцем в ідею популяризації безготівкових розрахунків в Україні.

Розробленим проєктом пропонують:

  • обмежити дію норм постанови № 894 у сфері оптової торгівлі;
  • встановити співвідношення мінімальної кількості місць проведення розрахунків, де торговців зобов’яжуть забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги), до загальної кількості місць розрахунків у господиниці (у т. ч. за допомогою електронних платіжних засобів та/або платіжних застосунків, та/або платіжних пристроїв).

Змінами доповнюють новим абзацом підпункт 4 пункту 1 постанови № 894.

Так, визначають, що в разі, якщо у господиниці облаштовано два місця для здійснення розрахунків за товари (послуги), кількість місць, де торговці зобов’язані забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані товари (надані послуги), у тому числі за допомогою електронних платіжних засобів та/або платіжних застосунків, та/або платіжних пристроїв, має становити не менше ніж 50% від загальної кількості місць проведення розрахунків у такій господарській одиниці.

Водночас, якщо кількість місць для здійснення розрахунків у господарській одиниці становить більше двох, кількість місць, де торговці зобов’язані забезпечувати можливість здійснення безготівкових розрахунків, має становити не менше двох третіх від загальної кількості таких місць для здійснення розрахунків.

Крім того, проєктом визначають, що вимоги щодо встановлення POS-терміналів не поширюватимуть на торговців, які провадять госпдіяльність на територіях, на яких ведуть (велися) бойові дії або ТОТ, перелік яких затвердило Мінреінтеграції та упродовж трьох місяців після припинення ведення бойових дій або тимчасової окупації цих територій.

У разі прийняття постанова набере чинності з дня її опублікування.

За інформацією ДПС

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронні гроші: як працюють і як їх обліковувати в Україні

Що таке електронні гроші, який їхній вплив на оподаткування, бухгалтерський облік операцій з електронними грошима, чим вони відрізняються від цифрових грошей і криптовалют — ці та інші пов’язані питання у цьому огляді
2263

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
93177

Розрахунково-платіжна відомість працівника: форма, зразок і порядок заповнення

Про розрахунково-платіжну відомість та її призначення розповімо у даній консультації. Також наведемо зразок заповнення розрахунково-платіжної відомості та повідомлення про розміри виплат (розрахункового листка)
63031

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку Інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
22536

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
143176

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді