Правилами визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення госпсуб’єктами торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень.
Мета затвердження Правил — забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (МГН) до торговельних приміщень, підвищення якості обслуговування осіб з інвалідністю та інших МГН та покращення міжнародного іміджу держави.
Так, госпсуб’єкт повинен забезпечити:
- відповідність торговельного приміщення гігієнічним, санітарним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування — вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
- наявність куточка споживача, в якому розміщують інформацію про найменування госпсуб’єкта, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти держорганів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, відомості про ліцензії (за наявності) або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, госпсуб’єкт зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
- усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших МГН;
- відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10% загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
- супровід осіб з інвалідністю та інших МГН (на їх прохання), зокрема осіб з порушеннями функцій зору та слуху, на кріслах колісних тощо;
- позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
- сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю;
- доступність веб-сайтів (за наявності) для осіб з інвалідністю відповідно до ДСТУ ISO/IEC 40500:2015 «Інформаційні технології. Настанова з доступності веб-контенту W3C (WCAG) 2.0» не нижче рівня АА.
У разі прийняття постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом України «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX, але не раніше дня її опублікування.