Робоча ситуація дня: Чи потрібна довіреність працівнику складу на отримання ТМЦ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Згідно з договором поставки товар доставляється на склад покупця постачальником. Працівник складу покупця робить відмітку в накладній про отримання товару та ставить свій підпис. Чи потрібно виписувати довіреність на отримання ТМЦ працівнику складу?

Згідно з договором поставки товар доставляється на склад покупця постачальником. Працівник складу покупця робить відмітку в накладній про отримання товару та ставить свій підпис. Чи потрібно виписувати довіреність на отримання ТМЦ працівнику складу?

Так, потрібно, якщо поставка товарів не є централізовано-кільцевими перевезеннями.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Форму довіреностей на отримання ТМЦ та порядок їх використання містить Інструкція про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затверджена наказом Мінфіну від 16.05.1996 № 99 (далі — Інструкція № 99), яка розповсюджується на всі підприємства.

Сировина, матеріали, паливо, запчастини, інвентар, худоба, насіння, добрива, інструмент, товари, основні засоби та інші товарно-матеріальні цінності (ТМЦ), а також нематеріальні активи, грошові документи і цінні папери відпускаються покупцям або передаються безплатно тільки за довіреністю одержувачів (п. 2 Інструкції № 99).

Такий порядок відпуску ТМЦ можливий за умови, якщо одержувач цінностей за підписом керівника і головного бухгалтера підприємства або інших осіб, які вповноважені підписувати довіреності, повідомив постачальника про зразок печатки (штампу), якою матеріально відповідальна особа, що буде приймати цінності, завіряє на супровідних документах (накладній, акті, ордері тощо) свій підпис про одержання цінностей (п. 13 Інструкції № 99).

Під централізовано-кільцевими перевезеннями слід розуміти такі перевезення, щодо яких вантажовідправником (виробником, постачальником) здійснюється систематичне завезення ТМЦ за узгодженими на певний період параметрами (кількість, асортимент, час тощо) на адресу одного чи більше замовників. Таке роз’яснення надано Мінфіном у листах від 05.03.2002 № 053-2930 та від 04.04.2001 № 053-2948.

Отже, представник покупця — працівник складу може приймати товар без довіреності лише при систематичних завезеннях ТМЦ постачальником, якщо порядок та оформлення приймання ТМЦ письмово узгоджено з постачальником.

Якщо довіреність на отримання ТМЦ відсутня, її номер не буде вказано в накладній постачальника. При перевірках податкові органи звертають увагу на заповнення первинних документів, у т ч. на те, чи була виписана та зазначена в накладній довіреність на придбання ТМЦ. Якщо товар отримано без довіреності, підприємство повинно надати податковому органу інші незаперечні докази реального виконання операції постачання.

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68157

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4528

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18743

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98565

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1061

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді