У Раді пропонують ввести демографічний збір для бездітних і не багатодітних

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У ВРУ зареєстрували проєкт Закону від 16.05.2024 № 11264, яким передбачили комплекс заходів для покращення демографічної ситуації в України. Зокрема, Податковий кодекс України доповнять новим пунктом 72 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» щодо сплати демографічного збору

У Раді пропонують ввести демографічний збір для бездітних і не багатодітних

Проєкт Закону від 16.05.2024 № 11264

Законопроєкт передбачає:

1. Підвищення державної допомоги при народженні дитини приблизно у 1,5 рази, з одночасною зміною порядку її виплати (всю суму допомоги виплачуватимуть одразу). Сам розмір допомоги встановлюватимуть не у твердій грошовій сумі, а у 25-кратному розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

2. Запровадження нового виду державної допомоги сім’ям з дітьми — допомоги на утримання дитини до досягнення нею шестирічного віку.

Передбачається, що допомогу надаватимуть отримувачам виключно для придбання у безготівковій формі з використанням платіжних карток та/або їх реквізитів товарів та послуг, пов’язаних із утриманням дитини у госпсуб’єктів, яким банк-еквайр встановив код категорії продавця (Merchant Category Code) з переліку, що затверджує КМУ.

Розмір щомісячної допомоги на утримання дитини до досягнення нею шестирічного віку становитиме один прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років, встановлений законом на 1 січня податкового (звітного) року.

3. Запровадження нового виду державної допомоги сім’ям з дітьми — допомоги дитині на майбутнє.

Допомога дитині на майбутнє передбачає зарахування коштів на ім’я кожної народженої після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо створення передумов для поліпшення демографічної ситуації в Україні» (законопроєкт від 16.05.2024 № 11264) дитини, яка є громадянином України за народженням, за рахунок коштів Держбюджету України на депозитний рахунок у банківській установі, одноразової державної допомоги у розмірі 25 прожиткових мінімумів для дітей віком до 6 років, встановлених законом на 1 січня податкового (звітного) року, яка стає банківським вкладом (депозитом) на ім’я дитини до досягнення нею 18 років.

4. Стабільна (щомісячна) матеріальна підтримка жінок, яким присвоїли почесне звання «Мати-героїня» і які не отримують трудову або соціальну пенсію, у розмірі прожитковому мінімуму для працездатних осіб, встановленому законом на 1 січня податкового (звітного) року.

5. Впровадження державних програм, пов'язаних з пільговим кредитуванням сімей з дітьми для задоволення їх соціально-економічних потреб (надання сім’ям з дітьми довгострокових державних кредитів на будівництво (реконструкцію) та придбання житлових будинків і квартир, на придбання транспортних засобів, на здійснення підприємницької діяльності).

6. Створення правових засад для залучення органів місцевого самоврядування у реалізацію програм з підтримки сімей, які проживають на території відповідної громади та хочуть мати дітей. А саме реалізація місцевих програм з компенсації за рахунок бюджету сільської, селищної, міської територіальної громади до 100% фактично понесених витрат на проведення процедури штучного (екстракорпорального) запліднення жінки, яка перебуває у шлюбі.

7. Надання додаткових пільг та гарантій багатодітним сім’ям, зокрема безкоштовних (за рахунок коштів Держбюджету України) газифікації, підключення до електропостачання, до систем централізованого водопостачання та водовідведення житла, у якому проживає багатодітна сім’я (за наявності технічної можливості відповідного підключення).

8. Запровадження заборони звернення стягнення та накладення арешту на кошти боржника — фізичної особи, що надійшли такій особі у якості усіх видів державної допомоги сім'ям з дітьми.

Для формування стабільного джерела покриття відповідних витрат законодавець пропонує запровадити «демографічний збір».

Ставка збору, коло платників, механізм його нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету, а також інші питання, пов’язані зі справлянням збору, визначатиме новий пунктом 72 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Платниками збору є всі фізичні особи — резиденти України віком від 21 до 58 років, крім осіб:

  • які мають трьох або більше дітей;
  • які мають безпліддя або порушену репродуктивну функцію, що унеможливлює материнство (батьківство), з підтвердженням відповідних обставин належними медичними документами не рідше, ніж один раз на 2 роки;
  • які мають статус осіб з інвалідністю І групи;

Ставка збору становить:

  • 1,5% з доходів осіб, які не мають дітей;
  • 1% — для осіб, які мають одну дитину;
  • 0,5% — для осіб, які мають двох дітей.

Очікують, що обсяг сплачуваного демографічного збору з офіційних виплат у вигляді заробітної плати, за один календарний рік складе приблизно 27 млрд грн.

Як повідомив Ярослав Железняк автор відкликає проєкт Закону.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок компенсації за невикористану відпустку 2025

Невикористану відпустку можна замінити грошима. Проте за певних умов. З’ясуємо, як та коли виплачується компенсація за невикористану відпустку, як її розрахувати за різних ситуацій. Розглянемо порядок оподаткування та обліку компенсації невикористаної відпустки
517129

Річна премія в агросекторі: як оподаткувати та врахувати в середній зарплаті

Професійні свята завжди мають особливе значення, адже це гарна нагода відзначити працю фахівців. А коли до таких подій додають ще й грошову подяку — вдвічі більша приємність. Дізнайтеся, як правильно оподаткувати та показати у звітності винагороду. На прикладах потренуєтеся враховувати премію до середньої зарплати для різних виплат
26

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
114700

Договір про надання поворотної фінансової допомоги

Скачати бланк договору поворотної фінансової допомоги, а також дізнатися про вимоги до договору поворотної фінансової допомоги, та на який максимальний строк можна укласти договір про поворотну фінансову допомогу зможете — у консультації
48381

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді