БАЗОВІ ПОКАЗНИКИ ДЛЯ РОЗРАХУНКІВ НА 2024 РІК Скачайте й роздрукуйте буклет
Це одна з вимог інтеграції українського законодавства до законодавства Європейського Союзу.
Попри те, що сьогодні законодавство регулює обіг харчових доповнювачів на ринку України, система держконтролю потребує вдосконалення.
Через наявні прогалини недобросовісні госпсуб’єкти припускаються зловживань, зокрема не здійснюють реєстрацію лікарських засобів та реалізовують їх під виглядом харчових доповнювачів (дієтичних добавок).
Серед порушень, що становлять загрозу для здоров’я, можуть бути:
- наявність в харчових доповнювачах активних фармацевтичних інгредієнтів, у тому числі рецептурних, які можна використовувати виключно для виготовлення лікарських засобів;
- відсутність у складі харчового доповнювача заявлених поживних речовин (білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних речовин) або інших речовин з поживним або фізіологічним ефектом;
- невідповідність маркування харчових доповнювачів встановленим вимогам, зокрема зазначення, що вони мають лікувальний ефект.
Проєктом закону:
- визначають чіткі механізми введення в обіг харчових доповнювачів;
- уточнюють вимоги до речовин, що можуть використовуватися для їхнього виробництва: вітамінів, мінеральних речовин та інших речовин з поживним або фізіологічним ефектом.
- посилюють відповідальність за виробництво та реалізацію харчових доповнювачів, що не відповідають вимогам законодавства.
- встановлюють процедуру надання повідомлень про введення в обіг харчових доповнювачів, ведення переліку таких повідомлень і розміщення їх на офіційному вебсайті Держпродспоживслужби.