Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку затвердив Кабмін постановою від 11.12.2019 № 1165; далі — Порядок.
Скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — Скарга) подає платник ПДВ протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку).
Скаргу з додатками до неї (за наявності) подає платник в е-формі технічними засобами електронних комунікацій і реєструє ДПС у день їх надходження (п.5 Порядку).
Скарга повинна містити дані про:
- найменування або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) платника, який подає скаргу;
- індивідуальний податковий номер платника;
- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- номер та дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня;
- інформацію про причини незгоди платника з рішенням комісії регіонального рівня;
- відомості про оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку;
- вимоги платника, який подає скаргу;
- інформацію про намір взяти участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції.
Комісія центрального рівня розглядає Скаргу протягом:
- 10 календарних днів з дня, що настає за днем отримання Скарги, якщо платник податків, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розгляді скарги;
- 30 календарних днів з дня, що настає за днем отримання Скарги, якщо платник, який подав Скаргу, виявив бажання взяти участь у розгляді Скарги (п. 11-1 Порядку).
Строк розгляду Скарги не може бути продовжений.
Коли платникові ПДВ не вдається розблокувати реєстрацію ПН в адміністративному порядку, єдиним шляхом вирішення проблеми залишається суд. Юрист проаналізувала судові рішення останнього року. Дізнайтеся, якуаргументацію наводили платники податків у справах, де суди ухвалили рішення на їх користь
Розгляд Скарги платника, який виявив бажання взяти участь у розгляді Скарги, можуть перенести в межах строку розгляду Скарги у разі оповіщення через автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, зокрема повітряну тривогу, в межах адміністративної територіальної одиниці, в якій перебувають комісія центрального рівня та/або платник в період, визначений для розгляду матеріалів скарги в режимі відеоконференції з таким платником. Водночас платнику надсилають повідомлення з відміткою «повторно».
ДПС реалізувала електронний сервіс щодо подання платником скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН у формі електронного документу (ідентифікатор форми J/F 1313205).
При цьому форма Скарги передбачає заповнення поля «Із строком розгляду скарги ознайомлений (ознайомлена)». Вказане поле є інформативним, тому платник у кожній із клітинок робить позначку, що засвідчує факт його ознайомлення із термінами, протягом яких він має отримати рішення про розгляд скарги.