Нацбанк оновив порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні

Постанова НБУ від 23.08.2024 № 101
Зокрема, для підвищення прозорості платіжних операцій та запобігання проведенню фінансових операцій з готівкою, які мають високий ризик їх ймовірного використання з протиправною метою, встановили певні обмеження під час переказу готівки без відкриття рахунку.
Так, надавачі платіжних послуг зобов’язані в обов’язковому порядку зараховувати кошти за операціями з переказу готівки без відкриття рахунку на рахунки суб’єктів господарювання (далі — СГ). Тобто видача готівки за переказом без відкриття рахунку для СГ можлива лише з їхніх рахунків (після її попереднього зарахування в безготівковій формі). Водночас для громадян таких обмежень не встановили.
Громадяни можуть як і раніше обирати зручний для них вид переказу та розрахунку з суб’єктами господарювання за послуги чи товари — готівкою чи безготівково.
Зміни вносять до Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні, затвердженої постановою НБУ від 25.09.2018 № 103. Зміни набирають чинності з 29.08.2024. Надавачі платіжних послуг протягом шести місяців (із 29.08.2024) мають переглянути та актуалізувати своїх внутрішніх документів з метою їх приведення у відповідність до оновлених вимог регулятора. Крім того, затвердженою постановою Нацбанк врегулював питання:
- відповідальності надавачів платіжних послуг перед користувачами під час надання платіжних послуг;
- вилучення з обігу та передавання сумнівних банкнот (монет) фінустановами для дослідження НБУ та зменшення термінів їх проведення.
Один зі способів для бізнесу втриматися в ці непрості часи — отримати грант. Де шукати гранти, як їх отримати й оподаткувати, пояснив експерт
Підприємство вирішило взяти в оренду приміщення у фізособи. Як оформити такі договірні відносини? Як відобразити операції з оренди приміщення в обліку? Як оподатковувати оплату орендної плати фізособі? Як бути з оподаткуванням ремонтів та компенсацією комунальних послуг при оренді офісу? Відповіді на ці та інші питання знайдете в цьому огляді
Довіряй, але перевіряй. Ця приказка відображає суть обліку дебіторської заборгованості, яку треба не тільки визнати, але й контролювати на кожну дату балансу щодо можливості бути сплаченою. Визнання та списання дебіторської заборгованості, її розкриття у фінансовій звітності — у консультації
Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
Що таке криптовалюта та чи легально нею користуватися, яке законодавче регулювання криптовалют існує насьогодні. Також мова піде про електронне декларування криптовалют, облік і оподаткування операцій з криптовалютами, питання фінансового моніторингу криптовалют як віртуальних активів