1. Нарешті буде припинено практику напівлегальної торгівлі полісами за цінами, нижчими за ринкові, що багато років спотворювала конкуренцію.
Новий закон передбачає відмову від укладання договорів у паперовій формі та зміну їх форми на електронну з укладанням через єдину централізовану базу даних та разом із введеним в дію з початку 2024 року Законом України «Про страхування» докорінно змінює принципи регулювання діяльності страхових посередників.
2. Запроваджується пряме врегулювання шкоди автомобілю внаслідок ДТП або можливість потерпілого звернутися за страховою виплатою до свого страховика, в якого придбано поліс.
Водночас граничний строк для прийняття рішення про страхову виплату обмежується терміном у 60 днів з можливістю його продовження не більше ніж до 90 днів. У разі порушення таких строків страховик за новим законом сплачуватиме пеню за кожен день прострочення виплати.
3. «Автоцивілка» нарешті стане дієвим інструментом покриття збитків завдяки введенню принципу, що страхове відшкодування має забезпечити приведення автомобіля до стану, в якому він був до ДТП, а також скасуванню обмеження максимальної суми страхового відшкодування за європротоколом та поступовому підвищенню максимальних розмірів страхового відшкодування.
До того ж у разі анулювання ліцензії страховику виплати за нього здійснюватиме МТСБУ, не чекаючи завершення судової справи про банкрутство.
«Новий закон має перетворити «автоцивілку» на ефективний інструмент для захисту від ризиків ДТП і ще на кілька кроків наблизити нашу країну до європейських стандартів життя, — підсумував Сергій Савчук. — НБУ як регулятор страхового ринку вже завершує розроблення нормативно-правових актів, спрямованих на виконання нового закону, і оприлюднить їх для обговорення найближчим часом».
Джерело: НБУ