Нацбанк запровадив вимоги до системи управління надавачів фінансових платіжних послуг

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Надавачі фінансових платіжних послуг матимуть час для приведення своєї діяльності у відповідність до нових вимог

Нацбанк запровадив вимоги до системи управління надавачів фінансових платіжних послуг

Нацбанк запровадив вимоги до систем корпоративного управління, внутрішнього контролю та управління ризиками надавачів фінансових платіжних послуг з метою забезпечення виконання Закону України «Про платіжні послуги» від 30.06.2021 № 1591-IX.

Затверджене Положення про вимоги до системи управління надавача фінансових платіжних послуг (далі — Положення) поширюватиметься на платіжні установи, установи електронних грошей та операторів поштового зв’язку, які мають право надавати фінансові платіжні послуги, а також філії іноземних платіжних установ та іноземних установ електронних грошей.

Положення передбачає:

  • обов’язок небанківських надавачів платіжних послуг визначити відповідальними за виконання функцій внутрішнього аудиту, управління ризиками та контролю за дотриманням норм (комплаєнс) окремі підрозділи або покласти виконання відповідних функцій на внутрішнього аудитора / головного внутрішнього аудитора, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера;
  • право вето ризик-менеджера, комплаєнс-менеджера на рішення виконавчого органу з питань, які стосуються / впливають на:
  • бізнес-модель небанківського надавача фінансових платіжних послуг;
  • систему внутрішнього контролю, систему управління ризиками;
  • тарифну політику надавача фінансових платіжних послуг;
  • встановлений ризик-апетит та/або затверджені ліміти ризику;
  • перелік та вимоги до ключових внутрішніх документів із питань системи управління. Зокрема положень про систему внутрішнього контролю, про контроль за дотриманням норм (комплаєнс), про внутрішній аудит, а також кодексу поведінки (етики) та запобігання конфліктам інтересів, стратегії управління ризиками, декларації схильності до ризиків, політик управління ризиками / окремими видами ризиків;
  • підходи до управління операційними ризиками. Зокрема щодо їх виявлення, вимірювання, моніторингу, контролю, звітування та мінімізації.

Надавачі фінансових платіжних послуг матимуть час, щоб привести свою діяльність у відповідність до нових вимог. Затверджений графік передбачає чотири етапи:

1. Запровадження організаційних заходів та документів з питань системи внутрішнього контролю — до 15 листопада 2024 року.

2. Запровадження стратегій, політики, методик і процедур — до 1 грудня 2024 року.

3. Запровадження декларації схильності до ризиків та забезпечення відповідності іншим вимогам — до 31 грудня 2024 року.

4. Повний перехід до виконання нових вимог — з 1 січня 2025 року.

З метою приведення у відповідність до нових вимог також внесли відповідні зміни до Положення про порядок здійснення авторизації діяльності надавачів фінансових платіжних послуг та обмежених платіжних послуг та Положення про авторизацію надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг.

Зазначені зміни затвердив Нацбанк постановами «Про затвердження Положення про вимоги до системи управління надавача фінансових платіжних послуг» від 10.10.2024 № 123 та «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 25.10.2024 № 128

Документи набирають чинності з 29.10.2024.

За інформацією НБУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Гранти для розвитку бізнесу 2025

Один зі способів для бізнесу втриматися в ці непрості часи — отримати грант. Де шукати гранти, як їх отримати й оподаткувати, пояснив експерт
20325

Оренда офісу у фізособи: договірні відносини та оподаткування

Підприємство вирішило взяти в оренду приміщення у фізособи. Як оформити такі договірні відносини? Як відобразити операції з оренди приміщення в обліку? Як оподатковувати оплату орендної плати фізособі? Як бути з оподаткуванням ремонтів та компенсацією комунальних послуг при оренді офісу? Відповіді на ці та інші питання знайдете в цьому огляді
106950

Дебіторська заборгованість: як нею керувати

Довіряй, але перевіряй. Ця приказка відображає суть обліку дебіторської заборгованості, яку треба не тільки визнати, але й контролювати на кожну дату балансу щодо можливості бути сплаченою. Визнання та списання дебіторської заборгованості, її розкриття у фінансовій звітності — у консультації
118319

Видаткова накладна: для кого і для чого

Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
219508

Криптовалюти: бухоблік і декларування

Що таке криптовалюта та чи легально нею користуватися, яке законодавче регулювання криптовалют існує насьогодні. Також мова піде про електронне декларування криптовалют, облік і оподаткування операцій з криптовалютами, питання фінансового моніторингу криптовалют як віртуальних активів
21015

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді