Нацбанк запровадив вимоги до системи управління надавачів фінансових платіжних послуг

Надавачі фінансових платіжних послуг матимуть час для приведення своєї діяльності у відповідність до нових вимог

Нацбанк запровадив вимоги до системи управління надавачів фінансових платіжних послуг

Нацбанк запровадив вимоги до систем корпоративного управління, внутрішнього контролю та управління ризиками надавачів фінансових платіжних послуг з метою забезпечення виконання Закону України «Про платіжні послуги» від 30.06.2021 № 1591-IX.

Затверджене Положення про вимоги до системи управління надавача фінансових платіжних послуг (далі — Положення) поширюватиметься на платіжні установи, установи електронних грошей та операторів поштового зв’язку, які мають право надавати фінансові платіжні послуги, а також філії іноземних платіжних установ та іноземних установ електронних грошей.

Положення передбачає:

  • обов’язок небанківських надавачів платіжних послуг визначити відповідальними за виконання функцій внутрішнього аудиту, управління ризиками та контролю за дотриманням норм (комплаєнс) окремі підрозділи або покласти виконання відповідних функцій на внутрішнього аудитора / головного внутрішнього аудитора, головного ризик-менеджера, головного комплаєнс-менеджера;
  • право вето ризик-менеджера, комплаєнс-менеджера на рішення виконавчого органу з питань, які стосуються / впливають на:
  • бізнес-модель небанківського надавача фінансових платіжних послуг;
  • систему внутрішнього контролю, систему управління ризиками;
  • тарифну політику надавача фінансових платіжних послуг;
  • встановлений ризик-апетит та/або затверджені ліміти ризику;
  • перелік та вимоги до ключових внутрішніх документів із питань системи управління. Зокрема положень про систему внутрішнього контролю, про контроль за дотриманням норм (комплаєнс), про внутрішній аудит, а також кодексу поведінки (етики) та запобігання конфліктам інтересів, стратегії управління ризиками, декларації схильності до ризиків, політик управління ризиками / окремими видами ризиків;
  • підходи до управління операційними ризиками. Зокрема щодо їх виявлення, вимірювання, моніторингу, контролю, звітування та мінімізації.

Надавачі фінансових платіжних послуг матимуть час, щоб привести свою діяльність у відповідність до нових вимог. Затверджений графік передбачає чотири етапи:

1. Запровадження організаційних заходів та документів з питань системи внутрішнього контролю — до 15 листопада 2024 року.

2. Запровадження стратегій, політики, методик і процедур — до 1 грудня 2024 року.

3. Запровадження декларації схильності до ризиків та забезпечення відповідності іншим вимогам — до 31 грудня 2024 року.

4. Повний перехід до виконання нових вимог — з 1 січня 2025 року.

З метою приведення у відповідність до нових вимог також внесли відповідні зміни до Положення про порядок здійснення авторизації діяльності надавачів фінансових платіжних послуг та обмежених платіжних послуг та Положення про авторизацію надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг.

Зазначені зміни затвердив Нацбанк постановами «Про затвердження Положення про вимоги до системи управління надавача фінансових платіжних послуг» від 10.10.2024 № 123 та «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 25.10.2024 № 128

Документи набирають чинності з 29.10.2024.

За інформацією НБУ


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Обмеження готівкових розрахунків

Зважати на обмеження готівкових розрахунків доводиться повсякчас. То засновник бажає внести позику готівкою, то працівник надав документи на придбані власним коштом товари. От і постають запитання, чи слід застосовувати обмеження. Нагадаємо про граничні суми розрахунків готівкою і розглянемо декілька ситуацій, пов’язаних із готівковими розрахунками
97015

Суборенда приміщення: договір, бухоблік

У консультації – про суборенду приміщення, зразок договору суборенди приміщення, а також особливості укладання таких договорів, заповнення форми 20-ОПП для суборендодавця та суборендаря, а також бухгалтерські проведення для обох сторін
62567

Як укласти договір про спільну діяльність

Спільна діяльність без створення юридичної особи – це часом швидше й зручніше, аніж створення нового підприємства, але у правовому, податковому та бухгалтерському відношенні складнощів виникає чимало. У яких сферах і чому застосовуються такі договори, що таке договір простого товариства, яким має бути предмет такого договору, які особливості бухгалтерського та податкового обліку таких договорів, чи може учасником спільної діяльності бути єдиноподатник, чи треба реєструвати спільну діяльність у податковій – відповіді на ці та інші питання знайдете у консультації
79006

Видаткова накладна 2024/2025

Видатковою накладною користуються найчастіше. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають будь-які матеріальні цінності без чого неможлива жодна господарська діяльність. З цим документом мають справу також і звичайні покупці
204266

Криптовалюти: бухоблік і декларування

Що таке криптовалюта та чи легально нею користуватися, яке законодавче регулювання криптовалют існує насьогодні. Також мова піде про електронне декларування криптовалют, облік і оподаткування операцій з криптовалютами, питання фінансового моніторингу криптовалют як віртуальних активів
15586

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді