1. Бізнес отримає вигоди від макроекономічного ефекту податкової реформи:
- стабілізація макроекономічного середовища, планування та здійснення інвестицій;
- стабілізація державних фінансів, дотримання урядом обраного курсу та уникнення неочікуваних змін чи підвищень в оподаткуванні;
- підтримка МВФ, а отже, держава буде здатна фінансувати дефіцит платіжного балансу та підтримувати стабільність валюти.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
2. Бізнес-середовище стане більш сприятливим для конкуренції:
- створення простору для ведення бізнесу завдяки сприянню чесній конкуренції;
- усунення певних історичних податкових преференцій, через які рівень податкового навантаження в окремих сферах економіки був вищим, ніж в інших;
- більше умов для рівної конкуренції через усунення можливостей для зловживання статусом «приватного підприємця» окремими суб’єктами господарських відносин;
- зниження адміністративного навантаження на бізнес, внаслідок чого зменшаться витрати на його ведення.
3. Знизиться податковий тягар (податки на фонд заробітної плати):
- стягнення меншої частки з заробітної плати у вигляді податків. Бізнес платитиме менше, натомість чисті доходи працівників зростуть завдяки змінам, що запроваджуються;
- зниження вартості залучення найманих працівників; зниження до 20% витрат на сплату єдиного соціального внеску;
- збільшення вдвічі податкової соціальної пільги — до розміру однієї мінімальної заробітної плати.
4. Запровадження інвестиційного податкового кредиту для тих, хто здійснює нові інвестиції у матеріальні активи у 2016-2018 роках:
- заощадження до 50% податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємствам, які інвестують у матеріальні активи, протягом найближчих трьох років;
- податковий інвестиційний кредит — 30% вартості нового обладнання.
5. Процес дотримання рутинних податкових процедур полегшиться:
- податкові накладні з ПДВ: спрощення вимог до формату; незначні помилки у податкових накладних не будуть причиною для відмови у податковому кредиті;
- податкові декларації: податкові органи практично не зможуть відмовити у їх прийнятті;
- звірка податкових платежів: запровадження прозорих процедур, які зобов’яжуть податкові органи надавати платникам дані про суми одержаних від них податків;
- податкові консультації: встановлення чітких правил, згідно з якими платник, що діяв відповідно до податкової консультації, звільняється від штрафів та пені (але не від донарахування податкового зобов’язання);
- податкові перевірки: зменшення кількості підстав для проведення позапланової перевірки платників податків. Податкові органи більше не зможуть використовувати так звану «податкову інформацію» як підставу для проведення позапланової перевірки.
6. Процедури податкового оскарження стануть більш чесними та прозорими:
- реформа системи адміністративного оскарження — існуватиме лише один рівень оскарження на рівні Державної фіскальної служби замість існуючих двох;
- залучення незалежних експертів (від Ради бізнес-омбудсмена) до розгляду скарг у межах адміністративного оскарження суттєвих податкових нарахувань.
7. Українські податкові правила наблизяться до правил ЄС і ОЕСР:
- уніфікація з директивою ЄС визначення місця поставки послуг та послуг, звільнених від ПДВ;
- наближення до настанов ОЕСР правил трансфертного ціноутворення (зокрема, в частині спрощення вимог для малого бізнесу та щодо простих операцій).
8. Основні проблеми податкового законодавства для окремих галузей та бізнесу в цілому вирішаться:
- усунення переплати з податку на прибуток підприємств (всі галузі): авансові внески будуть скасовані, буде чітко визначена можливість зарахування будь-яких переплат проти поточних податкових зобов’язань;
- усунення розбіжностей між бухгалтерським обліком за міжнародними стандартами та податковим обліком (банківські установи): визначення резервів для бухгалтерських та податкових цілей буде приведене у відповідність до Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку та звітності (IFRS);
- скачування заборони на відшкодування ПДВ;
- зниження ставок рентних платежів (нафтовий сектор) у два етапи: спочатку у 2016 році, потім у 2018 році.
9. Буде запроваджено дворічний мораторій на зміни податкових правил.