В який строк та яким чином подати до ДПС скаргу на ППР
Скаргу подають до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку (за потреби — з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник вважає за потрібне надати) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податкового повідомлення-рішення (ППР) або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (абз. 1–2 п. 56.3 Податкового кодексу України; далі — ПК).
Подання скарги в електронній формі засобами електронного зв’язку здійснюється платниками податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті.
Скарги на рішення територіальних органів ДПС, подають до ДПС. У скарзі платник має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі в режимі відеоконференції, а контролюючий орган зобов’язаний повідомити такого платника про дату, час та місце / спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за п’ять календарних днів до дати розгляду такої скарги. Інформація (повідомлення) про розгляд контролюючим органом матеріалів скарги у режимі відеоконференції надсилається платнику в електронному вигляді в Електронний кабінет. Відсутність платника податків (його представника), повідомленого в передбаченому пунктом 56.3 ПК порядку про дату, час та місце/спосіб розгляду скарги (у тому числі у режимі відеоконференції), не є перешкодою для розгляду скарги (абз. 4 п. 56.3 ПК).
Якщо контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов’язання платника за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, такий платник має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження ППР (рішення) контролюючого органу (п. 56.12 ПК).
Разом з цим, упродовж шести місяців з дати закінчення строку, встановленого абзацом першим пункту 56.3 ПК (10 робочих днів), платник має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності).
Наразі податківці проводять камеральні, фактичні та позапланові документальні перевірки. А ще чекаємо на відновлення планових перевірок. Як наслідок — платники отримують ППР із донарахованими сумами. Нагадаємо, як можна оскаржити неправомірні, з вашого погляду, донарахування
Скарга може містити клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку. ДПС, розглядаючи клопотання платника, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.
Крім того, строки подання скарги на ППР або будь-яке інше рішення контролюючого органу можуть бути продовжені за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 ПК.
Порядок застосування норм пунктів 102.6—102.7 статті 102 глави 9 розділу ІІ Податкового кодексу України затвердив Мінфін наказом від 20.10.2017 № 861.
Електронний кабінет забезпечує можливість адміністративного оскарження рішень контролюючих органів, у тому числі подання заперечень на акт або довідку, якими оформлені результати перевірки, подання скарги на ППР або інше рішення, дію або бездіяльність контролюючого органу чи посадової особи контролюючого органу тощо (п. 42-1.2 ПК).
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС, в тому числі скаргу до ДПС. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:
- регіон в якому знаходиться орган ДПС,
- орган ДПС, до якого відправляється лист (запит тощо),
- тип документа,
- тематика звернення,
- короткий зміст листа,
- сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ).
Відправлені листи можна переглянути у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Упродовж одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа повідомляють про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого цей запит направили. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.