Подарунок: чи сплачувати податок

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Враховуючи численні звернення платників податків, пов’язані з роз’ясненням порядку оподаткування доходів у вигляді подарунків та з метою єдиного трактування засобами масової інформації норм Податкового кодексу України з цих питань, державна податкова служба в Одеській області повідомляє таке

Враховуючи численні звернення платників податків, пов’язані з роз’ясненням порядку оподаткування доходів у вигляді подарунків та з метою єдиного трактування засобами масової інформації норм Податкового кодексу України з цих питань, державна податкова служба в Одеській області повідомляє таке.

Якщо вартість подарунку, отриманого громадянами у 2012 році, перевищує 50 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2012 році — 536,50 грн.), за винятком грошових виплат у будь-якій сумі, то вони повинні подати Декларацію про майновий стан і доходи та сплатити відповідну суму податку (далі — Декларація).

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Відповідно до Податкового кодексу України, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна.

Декларація за 2012 рік подається до податкового органу за місцем реєстрації (за паспортом) до 1 травня 2013 року.

Податок, зазначений в Декларації сплачується фізичною особою самостійно до 1 серпня 2013 року.
Подарунки отримані у вигляді коштів, майна, майнових чи немайнових прав, вартості робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковують аналогічно доходу у вигляді спадщини. Якщо подарунок отриманий обдарованим від членів сім‘ї першого ступеню споріднення, то він обкладається за нульовою ставкою і Декларацію не треба подавати.

Вартість будь-якого об’єкта подарунку, що отримується обдарованими, які не є членами сім'ї дарувальника першого ступеня споріднення, оподатковують за ставкою 5%.

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є обдаровані.

Відповідно до п. 1 ст. 722 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року №435-IV (із змінами і доповненнями), право власності обдаровуваного на дарунок виникає з моменту його прийняття.

Якщо ж платник податку у зв’язку з будь-якими причинами не подасть Декларацію до податкової та не сплатить податок, то незважаючи на те, що законодавство встановлює відповідальність за такі порушення, податкова не ставить собі за мету обов’язково притягнути громадянина до відповідальності.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50535

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75812

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13251

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67091

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді