Як облікувати сертифікат якості ISO

1398
Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Підприємство, щоб підтвердити якість продукції міжнародним стандартам, отримало сертифікат ISO. Як показати в обліку?

Відповідь

Національна сертифікація бухгалтерів — 2025

Сертифікат ISO — це сертифікат, який засвідчує, що впроваджені на підприємстві системи менеджменту якості відповідають міжнародним правилам. Сертифікація передбачає два етапи:

  • отримання сертифіката;
  • щорічний аудит відповідності вимог, що їх передбачає сертифікат.

Розглянемо, як ці операції показати в бухобліку.

Строк дії сертифіката ISO — три роки. Отриманий сертифікат відповідає критеріям визнання нематеріальним активом (НМА). Адже підприємство:

  • його контролює;
  • ймовірно, отримуватиме майбутні економічні вигоди, пов’язані з використанням активу;
  • може достовірно визначити вартість активу (п. 4 НП(С)БО 8 «Нематеріальні активи»).

Отже, витрати на сертифікацію накопичуйте за дебетом субрахунку 154 «Придбання (створення) нематеріальних активів». Далі введіть об’єкт НМА в експлуатацію за первісною вартістю записом: Д-т 127 «Інші нематеріальні активи» — К-т 154.

Нараховуйте амортизацію протягом строку корисного використання залежно від мети сертифікації записом: Д-т 91 «Загальновиробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут» — К-т 133 «Накопичена амортизація нематеріальних активів».

Щорічні витрати на інспекційний аудит включіть до витрат майбутніх періодів: Д-т 39 «Витрати майбутніх періодів» — К-т 685 «Розрахунки з іншими кредиторами». Включайте такі витрати до витрат періоду рівномірно — протягом строку дії сертифіката, що залишився: Д-т 91, 92, 93 — К-т 39.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
233

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120310

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341857

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291888

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
842