Як єдиннику четвертої групи протягом року перейти на третю групу

743

Запитання

Як ФОП-платник єдиного податку четвертої групи може протягом поточного року (з ІІ, ІІІ, ІV кварталу) перейти на третю групу та в який термін після такого переходу подається податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи?

Відповідь

ФОП-платник єдиного податку четвертої групи протягом поточного року може самостійно перейти на сплату єдиного податку, за ставкою, встановленою для третьої групи, якщо відповідає умовам перебування на третій групі платників єдиного податку передбаченим підпунктом 3 пункту 291.4 Податкового кодексу України (ПК). Для переходу на сплату єдиного податку, встановлену для третьої групи, ФОП-єдиннику четвертої групи необхідно:

  • подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі — Заява) з розрахунком доходу за попередній календарний рік, не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу;
  • сплатити до кінця кварталу, в якому подав Заяву, єдиний податок за поточний рік у розмірі, що розраховується виходячи з 25% річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку.

Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи (далі — Декларація) подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (І, ІІ, ІІІ), в якому подали Заяву на сплату єдиного податку за ставкою, встановленою для третьої групи (з ІІ, ІІІ, ІV кварталу).

При цьому в рядку 1 загальної частини Декларації зазначайте дві відмітки одночасно «Загальна», «Звітна».

Зокрема, в «Розрахунковій частині декларації для фізичних осіб — підприємців» Декларації:

  • рядки 12 — 14, 15.2, 16.1 — 16.6, 17 не заповнюйте;
  • в рядку 15 зазначаєйте загальну суму податкового зобов’язання по єдиному податку самостійно нараховану за податковий (звітний) період (значення переносьте із рядка 15.1);
  • в рядку 15.1 — зобов’язання по єдиному податку самостійно нараховані виходячи з 25% річної суми єдиного податку за кожний квартал, протягом якого ФОП перебував на четвертій групі.

 

додаток

👇 Жовтнева пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація земель 2026: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
9166

Звіт про надходження сільськогосподарських тварин на переробні підприємства

Статистична звітність не лякає того, хто знає, як правильно її оформити та вчасно подати. У статті допоможемо розібратись з усіма тонкощами заповнення форми звіту 11-заг (квартальна) та поділимось актуальним бланком для скачування
4214

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67178

Експорт зернових: як оподаткувати ПДВ та скласти ПН

Ставка ПДВ, яку застосовують під час експорту зерна. База оподаткування, коли оплата в іноземній валюті. Визначення дати ПДВ-зобов’язань. Правила і зразок заповнення податкової накладної на експорт зерна. Алгоритм, якого слід дотримуватися, коли уряд запровадить режим експортного забезпечення. Право експортера на бюджетне відшкодування ПДВ
11110