Як підтвердити правомірність отримання грантових коштів

134

Запитання

Які документи або додаткові обґрунтування необхідно надати податковим органам для підтвердження правомірності отримання грантових коштів та їх оподаткування в рамках чинного законодавства?

Відповідь

Перелік документів для підтвердження правомірності отримання грантових коштів, які мають надаватися податковим органам, залежить від окремих надавачів грантів, міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, тощо.

Проєкти (програми) підлягають обов'язковій державній реєстрації (Порядок залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затверджений постановою КМУ від 15.02.2002 № 153; далі — Порядок).

Державну реєстрацію проєктів (програм) провадить Секретаріат КМУ та є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України.

Державні гранти для бізнесу: як облікувати й оподаткувати

Для державної реєстрації проєктів (програм) реципієнт (реципієнти) та партнер з розвитку або уповноважена партнером з розвитку особа подають до Секретаріату КМУ в електронному та паперовому вигляді такі документи:

  • клопотання про державну реєстрацію проєкту (програми). До клопотання обов'язково вноситься номер проєкту (програми);
  • засвідчену копію контракту, укладеного між партнером з розвитку і виконавцем, або його частини, в якій визначили цілі, завдання проєкту (програми), види та обсяги міжнародної технічної допомоги, яка надається для цілей проєкту (програми), кошторисну вартість, строк та етапи реалізації проєкту (програми), лист від бенефіціара про підтримку і заінтересованість у результатах проєкту (програми) та згоду на провадження діяльності, зазначеної у контракті.
  • засвідчений партнером з розвитку або виконавцем план закупівлі, що складають за формою згідно з додатком 5 до цього Порядку. У разі внесення змін до плану такий план подається із зазначенням дати внесення змін разом із копією субпідрядного договору Секретаріату КМУ для надсилання його копії Держмитслужбі, ДПС та розміщення його на Єдиному веб-порталі органів виконавчої влади.

Державну реєстрацію проєкту (програми) підтверджує реєстраційна картка проєкту (програми).

Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до Порядку. У разі коли виконавцем є юридична особа - нерезидент, що не перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження подається в письмовому та електронному вигляді органові ДПС за адресою акредитації такої особи на території України та в копії Секретаріатові КМУ.

Реципієнт, що реалізує право на податкові пільги в рамках проведення операцій, пов'язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об'єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему, щомісяця до 20 числа подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 9 до цього Порядку.

На проєкти (програми), які фінансують відповідно до Угод, дія Порядку № 153 не поширюється. Для таких проєктів (програм) окремого порядку, аналогічного Порядку № 153, в якому було б передбачено детальний механізм державної їх реєстрації, ведення обліку та контролю за реалізацією таких проєктів, чинним законодавством не встановили.

За інформацією ДПС у Сумській області


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8214

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
63

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 18.04.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
64104

Витрати майбутніх періодів: що врахувати при складанні фінансової звітності

Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
49350

Видаткова накладна: для кого і для чого

Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
217549