Чи відображати виплати на користь ФОП у Додатку 4ДФ

1389

Запитання

Чи потрібно податковому агенту в Розрахунку відображати виплату доходу на користь самозайнятих осіб (ФОП та осіб, що проводять незалежну професійну діяльність)?

Відповідь

Так, потрібно.

Форма податкового Розрахунку і Порядок його заповнення та подання податковими агентами затвердив Мінфін наказом від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями (далі — Порядок).

Податковий агент у разі нарахування (виплати) доходів на користь самозайнятих осіб (фізичних осіб – підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) зобов’язаний подавати податкову звітність контролюючому органу, зокрема Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок), незалежно від того, що Податковий кодекс України передбачає звільнення податкового агента від обов’язку нарахування і сплати ПДФО та військового збору із зазначених доходів. За умови, що самозайнята особа надасть копії документів, що підтверджують його державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності (довідки про взяття на податковий облік як фізособи, яка провадить незалежну профдіяльність), а також у разі необхідності витягу з реєстру платників єдиного податку.

Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведеним у додатку 2 до Порядку, дохід, виплачений самозайнятій особі, відображає податковий агент у додатку 4ДФ до Розрахунку за ознакою доходу «157».

ЗІР, категорія 103.25

додаток

👇 Жовтнева пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про надходження сільськогосподарських тварин на переробні підприємства

Статистична звітність не лякає того, хто знає, як правильно її оформити та вчасно подати. У статті допоможемо розібратись з усіма тонкощами заповнення форми звіту 11-заг (квартальна) та поділимось актуальним бланком для скачування
4208

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791444

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна)

Форма № 14-ЗЕЗ (квартальна) — це один зі статзвітів, що подають експортери у разі провадження зовнішньоекономічної діяльності. Актуальний бланк звіту та інструкція його заповнення — у статті
3753

Форма № 1-підприємництво (річна)

Консультація допоможе швидко заповнити звіт за формою № 1-підприємництво (річна) та дотриматися граничних термінів її подання у 2027 році
47765