Як зберігати електронні ПН для податкової перевірки

479

Запитання

Складаємо податкові накладні та розрахунки коригування до них в електронній формі. Як їх зберігати та відтак надавати податківцям під час перевірки?

Відповідь

Відповідно до пункту 201.1 ПК на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти ПН в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису (далі — ЕП) уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) у встановлений ПК термін.

Згідно з пунктом 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 № 1307, ПН та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, ЕП уповноваженої платником особи.

Пунктом 44.3 ПК визначено, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 ПК, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів <...> з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання — з передбаченого ПК граничного терміну подання такої звітності та документів, пов’язаних із виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, — не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів — не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

У разі ліквідації платника податків документи, визначені пунктом 44.1 ПК, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів <...>, що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву. Передбачені цим пунктом терміни зберігання документів продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених пунктом 102.3 ПК<...>.

Згідно зі статтею 13 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV суб’єкти електронного документообігу повинні зберігати електронні документи на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях. При цьому оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з ЕП автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII.

Враховуючи зазначене, ПН та РК до ПН, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками податку...

ДІЗНАТИСЯ І СКАЧАТИ ПОВНУ ВІДПОВІДЬ⏩

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4524

Медпрацівника направили до дитячого табору: що з оплатою праці

На відпочинку у таборі діти залишаються без нагляду батьків. Але не без нагляду дорослих. Має бути супроводжуюча особа, а також обов’язково медпрацівник заради безпеки такого відпочинку. Як оплатити дні перебування медпрацівника у дитячому таборі? Консультація дає відповідь на це питання бухгалтеру
1127

Фінансовий план підприємства (КНП) 2025

Підкажемо, як скласти фінансовий план КНП без помилок, адже їхні наслідки серйозні. Зразок заповнення та алгоритм від експертів допоможуть вам опанувати документ
46484