Відсутня квитанція №2 при подачі квартальної звітності: що робити
Запитання
Що робити у разі відсутності квитанції №2 при подачі квартальної звітності?
Відповідь
⚡ ПЕРША КВАРТАЛЬНА ЗВІТНІСТЬ З ПДФО ТА ЄСВ: ПРИКЛАДИ, ЗРАЗКИ, ПОЯСНЕННЯ ⚡
Наразі є багато звернень що відсутності квитанцій №2 для таких звітів як:
- F0103307 — Податкова декларація платника єдиного податку — фізичної особи — підприємця (для третьої групи) (далі — Декларація)
- J/F0510506 — Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Розрахунок).
Або у квитанції № 2 для Розрахунку результатом обробки є «смайл» або є успішна квитанція №2, але дані не внесені до реєстру застрахованих осіб.
Наразі однозначних рекомендацій, щодо виходу з ситуації немає, оскільки звітність об’єднана, вона обробляється в рамках «Єдиного вікна», тобто в обробці вищезгаданої звітності приймає участь як ДПСУ, так і ПФУ (нововведення для Декларації, оскільки в ній з’явивися Додаток 1 «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску», який оброблюється в ПФУ).
Принцип роботи «Єдиного вікна» базується на тому, що пакет звітності передається для обробки до системи ДПС, звіт проходить етап перевірок і якщо обробка вдала і перевірки пройдені, то формується успішна квитанція №1, пакет звіту архівується на рівні системи ДПСУ і передається до ПФУ.
ПФУ здійснює остаточну перевірку таких пакетів звітів, за результатами перевірки всіх необхідних контролів формується квитанція №2, яка передається до системи ДПСУ.
Система ДПС формує узагальнюючу квитанцію №2, яка за допомогою Єдиного вікна надсилається платнику податків.
Оскільки програмне забезпечення ПФУ не готове до коректної обробки Розрахунку та Декларації, квитанції № 2 не формуються, всі відправлені звіті знаходяться в черзі на обробку.
Наразі ПФУ здійснює аналіз помилок, на основі якого до програмного забезпечення ПФУ вносяться коригування.
Для Розрахунку рекомендуємо повторно відправляти звіт лише у разі, якщо термін очікування квитанції № 2 перевищує декілька днів, оскільки згідно Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами «Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та цим Порядком, формується друга квитанція».
Якщо отримано у квитанції № 2 результат обробки «смайл», рекомендуємо подавати звіт повторно, оскільки такий звіт вважається неприйнятим, а «смайл» — це внутрішня помилка системи, яка формується в разі, коли звіт відправлено, але квитанція № 2 не сформована, при цьому повторно відправлено той самий звіт.
Такий звіт не потрапляє в ПФУ, а його дані не вносяться до реєстру застрахованих осіб.
Якщо є успішна квитанція № 2 до Розрахунку, але дані не внесено до реєстру застрахованих осіб, рекомендуємо звертатися за роз’ясненнями до контролюючих органів.