ФОП-загальник попередньо сплатив орендні платежі: чи можна включити їх до складу витрат?
Запитання
Чи має право ФОП на загальній системі оподаткування включити до складу витрат суму попередньо оплачених орендних платежів, які безпосередньо пов’язані з одержанням доходу, за наступний рік?
Відповідь
Інструкція та зразки заяви, щоб перейти на 2% єдиного податку
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначає стаття 177 Податкового кодексу України (ПК).
Відповідно до п. 177.2 ПК об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать, зокрема, інші витрати, до складу яких включають витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 – 177.4.3 ПК, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (пп. 177.4.4 ПК).
Оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб – підприємців, які отримані протягом календарного (звітного) року від провадження господарської діяльності (п. 177.1 ПК).
Пунктом 177.10 ПК визначено, що фізичні особи – підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у т. ч. через е-кабінет.
Облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції ведеться окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів господарської діяльності.
Мінфін наказом від 13.05.2021 № 261 затвердив Типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Типова форма), та Порядок її ведення (далі – Порядок).
У графі 9 «інші витрати, пов’язані з одержанням доходу/провадженням незалежної професійної діяльності» Типової форми відображають суму інших витрат, що пов’язані з одержанням доходу (пп. 6 п. 1 розд. ІІ Порядку).
Отже, фізична особа – підприємець має право включати до складу витрат суму сплачених протягом календарного (звітного) року орендних платежів, які безпосередньо пов’язані з одержанням доходу, на підставі документального підтвердження факту їх сплати.
Шановні бухгалтери, редакція «Головбух» працює для вас і у воєнний час. Відновили випуск електронних продуктів. Наша з вами головна мета — підтримати український бізнес у цей важкий час і зробити все від нас залежне задля спільної Перемоги. Передплачуйте ваші електронні журнали з вагомою знижкою у розмірі 50% на 6 місяців: Головбух, Головбух Агро, Головбух Медицина, а також експертно-правову систему "Експертус Головбух". Будьте певні, що матимете відповіді на всі робочі питання і під час воєнного стану, і після нашої Перемоги.
Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Будьмо на зв’язку щодня!