Чи може підприємець включити до витрат передоплату орендних платежів
Запитання
Чи має право ФОП-загальник включати до складу витрат суму сплачених протягом звітного року орендних платежів?
Відповідь
До переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать, зокрема, інші витрати. До складу інших входять ті, що пов'язані з веденням господарської діяльності. Вони не зазначені у підпунктах 177.4.1 — 177.4.3 Податкового кодексу України (далі — ПК).
До таких витрат належать витрати на:
- відрядження найманих працівників,
- послуги зв'язку,
- рекламу,
- розрахунково-касове обслуговування,
- оплату оренди,
- ремонт та експлуатацію майна, що використовують в господарській діяльності,
- транспортування готової продукції (товарів),
- транспортно-експедиційні,
- інші послуги.
Оподаткуванню підлягають доходи ФОПів, які отримані протягом календарного (звітного) року від провадження господарської діяльності (п. 177.1 ПК).
Підприємці повинні вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п .177.10 ПК). Такий облік можна вести в паперовому та/або електронному вигляді, зокрема через е-кабінет.
Типову форму, за якою здійснюють облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку затвердили наказом Мінфіну від 13.05.2021 № 261.
Отже, ФОП має право вносити до складу витрат суму сплачених протягом календарного (звітного) року орендних платежів, якщо вони безпосередньо пов'язані з одержанням доходу, на підставі документального підтвердження факту їхньої сплати.