Надали інвестнерухомість в операційну оренду — амортизуйте за загальними правилами

78

Запитання

Підприємство має на балансі будинки і споруди, частину яких передає в оренду. Основний вид діяльності підприємства — надання в оренду власного та орендованого нерухомого майна. Який порядок нарахування амортизації на таке нерухоме майно?

Відповідь

Якщо об’єкт нерухомості використовують лише для здавання в оренду, його потрібно обліковувати як інвестиційну нерухомість. Адже за пунктом 4 однойменного П(С)БО 32 інвестиційна нерухомість — власні або орендовані на умовах фінансової оренди земельні ділянки, будівлі, споруди, які розташовані на землі, утримувані з метою одержання орендних платежів та/або збільшення власного капіталу, а не для виробництва й постачання товарів, надання послуг, адміністративних потреб чи продажу у процесі звичайної діяльності.

Інвестиційна нерухомість: амортизація

Амортизація на об’єкти інвестиційної нерухомості, що їх обліковують за справедливою вартістю, не нараховується. Це випливає з пунктів 16 і 22 П(С)БО 32.

Якщо обрали оцінку за первісною вартістю, об’єкт інвестнерухомості підлягає амортизації за одним із методів, наведених у пункті 28 П(С)БО 7 «Основні засоби». Амортизації з метою оподаткування підлягає первісна вартість об’єкта інвестиційної нерухомості (пп. 138.3.1 Податкового кодексу України; ПК). Але якщо платник податку використовує такий об’єкт у господарській діяльності й оцінює його за первісною вартістю.

Отже, амортизації підлягає інвестиційна нерухомість, яку обліковують за первісною вартістю. При цьому:

  • у бухгалтерському обліку амортизацію нараховуйте незалежно від напряму використання. Призупиняйте нарахування амортизації на період реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації (п. 23 П(С)БО 7);
  • у податковому обліку нараховуйте амортизацію на об’єкти господарського призначення.

Коли надаєте в суборенду нерухомість, взяту в операційну оренду, тоді орендар відображає об’єкт операційної оренди на позабалансовому рахунку бухобліку за вартістю, зазначеною в угоді про оренду (п. 8 П(С)БО 14 «Оренда»). Отже, про амортизацію такого об’єкта в орендаря не йдеться.

Якщо підприємство — платник податку на прибуток, що надає власні об’єкти інвестнерухомості в оренду, коригує фінрезультат до оподаткування, воно має зважати на:

  • підпункт 138.1 ПК, за яким фінрезультат до оподаткування збільшують на суму нарахованої амортизації основних засобів відповідно до П(С)БО або МСФЗ;
  • підпункт 138.2 ПК, за яким фінрезультат до оподаткування зменшують на суму розрахованої амортизації основних засобів відповідно до пункту 138.3 ПК.

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Оперативний лізинг в Україні

Що таке оперативний лізинг та чи є різниця між ним і звичайною орендою. Про правові, податкові та бухгалтерські нюанси оперативного лізингу в Україні, документальне оформлення, визнання доходів і витрат з оперативного лізингу, облік лізингу основних засобів та інвестиційної нерухомості з урахуванням нещодавніх оновлень НП(С)БО 14 «Оренда» — все у цьому огляді
14774

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
279831

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
317481

Списання основних засобів

Як оформити списання (ліквідацію) основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
276807