На першій сторінці трудової книжки немає печатки: що робити

Відсутність печатки на титульній сторінці трудової книжки не є недоліком, за якого трудовий стаж вважатимуть таким, що не підтверджений

Trudova_knyzhna.jpg

Як змінилися трудові відносини в умовах війни

Після зазначення дати заповнення трудової книжки працівник своїм підписом завіряє правильність внесених відомостей.

Першу сторінку (титульний аркуш) трудової книжки підписує особа, відповідальна за видачу трудових книжок. Після цього ставлять печатку підприємства (або печатку відділу кадрів), на якому вперше заповнювали трудову книжку (п. 2.12 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту населення України від 29.07.93 р. № 58; далі — Інструкція).

Якщо підприємство, яке зробило неправильний або неточний запис, ліквідоване, відповідний запис робить правонаступник і засвідчує печаткою.

За відсутності:

  • правонаступника — відповідний запис і печатку ставить організація, якій підпорядковувалося підприємство;
  • організації, якій підпорядковувалося підприємство, — облархів, держархів міст Києва та Севастополя (п. 2.8 Інструкції).

Записи у трудових книжках про зміну прізвища, імені, по батькові і дати народження виконує власник або уповноважений ним орган за останнім місцем роботи. Підставою слугують паспорт, свідоцтво про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, про зміну ПІБ тощо з посиланням на номер та дату цих документів.

Зміни вносять на першій сторінці (титульному аркуші) трудової книжки.

  • записують нові дані з посиланням на відповідні документи на внутрішньому боці обкладинки і завіряють підписом керівника підприємства або печаткою відділу кадрів.
  • закреслюють однією рискою, наприклад, колишнє ПІБ, дату народження;
  • записують нові дані з посиланням на відповідні документи на внутрішньому боці обкладинки;
  • завіряють підписом керівника підприємства або печаткою відділу кадрів (п. 2.13 Інструкції).

Госпсуб’єкт має право, але не зобов’язаний використовувати у своїй діяльності печатки (ст. 58-1 Господарського кодексу України).

Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом документа, що його подає суб’єкт господарювання до органу держвлади або місцевого самоврядування. Копію документа вважають засвідченою, якщо її підписала уповноважена особа госпсуб’єкта або ФОП. Орган держвлади чи місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріально засвідчувати копію документа, якщо цього не передбачає закон.

Наявність або відсутність відбитка печатки госпсуб’єкта на документі не створює юридичних наслідків.

За інформацією Держпраці


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15161

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8211

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65714

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
37

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1540

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді