Як перевірятимуть власників КІК: затвердили порядок

Затвердили порядок проведення документальних перевірок осіб, які є прямими чи опосередкованими власниками контрольованої іноземної компанії.

advokat.jpg

Наказ Мінфіну від 01.11.2022 № 360

Мінфін наказом від 01.11.2022 № 360 затвердив Порядок проведення перевірки контролюючої особи (далі — Порядок). Документ регламентує проведення документальних перевірок фізичних або юридичних осіб — резидентів України, які є прямими чи опосередкованими власниками/контролерами контрольованої іноземної компанії (далі — відповідно КІК, власник КІК).

Орган контролю проводить документальну перевірку КІК, якщо отримав інформацію про те, що платник податків:

  • не подав звіт про КІК або подав його з порушенням вимог закону;
  • не надав органові контролю відповіді на його запит.

Під час проведення перевірки власник КІК зобов’язаний упродовж місця з дати отримання запиту надати органові контролю копії первинних документів щодо окремих або всіх операцій КІК. При цьому не потрібно перекладати документи з англійської на українську.

Під час перевірки орган контролю може зажадати додаткові документи, що підтверджують проведення фінансово-господарських операцій КІК. Платник податків має надати їх упродовж 30 календарних днів (к. дн.) з дати, коли отримав додатковий запит від органу контролю.

За потреби контролери можуть провести опитування посадових осіб або інших працівників іноземної особи та пов’язаних із нею юросіб. Результати опитування оформляють протоколом. Його складають у двох примірниках. Протокол мають підписати посадові особи органу контролю, які проводили опитування, та опитувані.

Перевірка власника КІК може тривати не більше ніж шість місяців. За рішенням керівника ДПС строк перевірки можуть продовжити ще на шість місяців, якщо потрібно:

  • отримати інформацію від компетентних органів іноземних держав;
  • провести експертизу;
  • перекласти документи тощо.

Наказ про продовження строку перевірки видають під час проведення перевірки, щоб не допустити перерву між датами завершення та продовження перевірки.

Результати перевірки оформляють:

  • актом — якщо за результатами перевірки виявили заниження об’єкта оподаткування платника податку;
  • довідкою — якщо порушення відсутні.

Акт/довідку про результати перевірки:

  • складають у двох примірниках і підписують посадові особи, які проводили перевірку, та власник КІК або його представник;
  • мають вручити власнику КІК або його представнику під підпис упродовж двох робочих днів з дати його складення.

Якщо власник КІК не згодний з висновками перевірки, ві має право подати свої заперечення упродовж 30 к дн. з дня отримання акта.

Наказ Мінфіну № 360 набере чинності з дня його офіційного опублікування. Станом на 23.11.2022 документ не оприлюднили.

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
644

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82350

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88020

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3134

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90668

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді