Працевлаштування осіб з інвалідністю: розробили нові правила інформування Держслужби зайнятості

Федерація профспілок презентувала новий проєкт Порядку надання держслужбі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування осіб з інвалідністю.

inval_prava.jpg

Кому індексувати зарплату в серпні 2025-го

Федерація профспілок оприлюднила проєкт постанови КМУ, яким пропонують затвердити Порядок надання держслужбі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування осіб з інвалідністю. Так, роботодавець з дня виникнення в нього потреби в підборі працівників з інвалідністю та/або дати відкриття відповідних вакансій для працевлаштування осіб з інвалідністю, інформує центр зайнятості за його місцезнаходженням.

Інформація може надаватися:

  • в електронній формі (з накладенням чи без накладення електронного підпису або печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів);
  • або в паперовій формі (зі засвідченням підписом керівника / фізичної особи – підприємця або уповноваженої ним (нею) особи.

Форма надання такої інформації та порядок її заповнення затвердить Мінекономіки.

Крім того, в проєкті пропонують:

  • змінити Положення про Держслужбу України з питань праці від 11.02.2015 № 96. Зокрема, знімуть повноваження Держпраці проводити перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об’єднань осіб з інвалідністю, фізосіб, які використовують найману працю, з питань реєстрації у Фонді соцзахисту осіб з інвалідністю та подання ними звітів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • відкоригувати Порядок проведення перевірок, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 № 70. Згідно змін предметом проведення перевірки буде виконання суб’єктами господарювання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі шляхом його зарахування. Також визначили перелік документів, які суб’єкт господарювання зобов’язаний надати посадовій особі Держпраці для ознайомлення і перевірки, а саме:
    • особові картки, трудові книжки (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування осіб з інвалідністю, що перебувають у трудових відносинах із суб’єктом господарювання;
    • інформацію про попит на робочу силу (вакансії) (форма № 3-ПН);
    • звіти з праці (форма № 1-ПВ);
    • копії документів, що підтверджують інвалідність працівників;
    • штатний розпис та ін.

За інформацією СПО Об’єднання профспілок

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Скасування Господарського кодексу з 28.08.2025: які наслідки і що буде далі?

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
3157

Програмний РРО (ПРРО): як працювати у 2025 році

Програмний реєстратор розрахункових операцій (ПРРО) — альтернатива старому доброму касовому апарату. Адже за допомогою програмних РРО розраховуватися з покупцями і зручніше, і дешевше. Все про ПРРО: кому і коли застосовувати, як зареєструвати та працювати
24406

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді