Проведення господарських операції з підприємцями, які проживають в АР Крим

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 

ПРОБЛЕМА

Підприємство отримує інформаційно-маркетингові послуги від фізичних осіб — підприємців, які проживають в АР Крим. Які документи необхідно вимагати від них для подальшої роботи?

РІШЕННЯ

Згідно із Законом України «Про забезпечення прав та свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII територія АРК та місто Севастополь — це тимчасово окупована територія України, на яку поширюється дія Конституції та закони України.

Відповідно до пункту 5.3 Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» від 12.06.2014 № 1636-VII фізособа або юрособа, яка має податкову адресу на території ВЕЗ «Крим» прирівнюються з метою оподаткування до нерезидента.

Відповідно маркетингові послуги, отримані від підприємців, які проживають в АР Крим та в м. Севастополь вважаються такими, що отримані від нерезидентів. З огляду на зазначене, такі витрати включаються до податкових у розмірі не більше 4% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (за вирахуванням податку на додану вартість та акцизного податку) за рік, що передує звітному (пп. 139.1.13 Податкового кодексу України; ПК).

Пунктом 138.2 ПК визначено, що витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II Податкового кодексу.

Важно

Для врахування витрат на рекламні та маркетингові послуги при обчисленні об’єкта оподаткування необхідне доведення безпосереднього зв’язку таких витрат з господарською діяльністю платника податків та підтвердження первинними документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку.

Для сприяння реалізації суб’єктами господарювання своїх прав та законних інтересів, а також для запобігання протиправним захопленням у складних умовах в АР Крим та м. Севастополь Мін’юстом видано наказ «Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь» від 23.07.2014 № 1197/5 (далі — Наказ № 1197/5).

Наказом передбачається, що підприємці, які зареєстровані на території АР Крим та м. Севастополь, для зміни свого місцезнаходження/місця проживання мають звернутися до відповідного державного реєстратора України згідно з додатком до Наказу № 1197/5.

Перелік документів, необхідний для проведення вказаної реєстрації підприємців, передбачений статтею 45 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 № 755-ІV (далі — Закон № 755).

У той же час, відповідно до повідомлення МДЗ від 25.03.2014 в АР Крим та м. Севастополь буде запроваджено новий механізм, який дозволить місцевим суб’єктам господарювання сплачувати податки відповідно до законодавства України.

Для цього підприємцям потрібно лише перереєструвати свій бізнес на території будь-якої області України чи міста Києва.

Для перереєстрації вони мають звернутися до державного реєстратора реєстраційної служби України в областях або місті Києві. У свою чергу органи доходів і зборів після отримання відомостей з Єдиного державного реєстру щодо внесених змін беруть на облік таких платників.

Ті платники податків, які здійснюють перереєстрацію, однак не включаються до ЄДР, повинні подати відповідну заяву до органів доходів і зборів обраного регіону, на підставі якої і буде здійснено їх облік.

Внимание

Усі суб’єкти господарювання, які вже перебували в стані переходу з податкових інспекцій АР Крим або м. Севастополя до податкових інспекцій в областях або міста Києва, вважаються взятими на облік.

Юридична особа або самозайнята особа, яка сплачує податки на території області або міста Києва, а єдиний внесок на території АР Крим або м. Севастополя, може подати заяву про взяття її на облік як страхувальника до відповідної податкової інспекції в області або міста Києві.

В усіх чотирьох випадках після взяття на облік платники сплачують податки, збори, єдиний внесок, подають податкові декларації (звіти, розрахунки) та виконують інші обов’язки платників в областях та місті Києві.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної перереєстрації фізичної особи — підприємця зобов’язаний передати відповідним органам статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення про проведення державної реєстрації фізичної особи — підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до ЄДР та відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи — підприємця для взяття такої фізособи на облік.

Порядок надання відомостей з ЄДР затверджено наказом Мін’юсту від 14.12.2012 № 1846/5. Відомості, що сформовані програмними засобами ведення ЄДР, надаються у вигляді:

  • виписки з ЄДР;

  • витягу з ЄДР;

  • довідки про наявність або відсутність в ЄДР;

  • бази даних (сукупність інформації ЄДР в електронному вигляді) для цілей бюро кредитних історій;

  • даних в електронному вигляді для органів державної влади у зв’язку зі здійсненням ними повноважень, визначених законом;

  • повідомлень щодо внесення відомостей до ЄДР, що публікуються відповідно до Закону № 755 у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації;

  • інформації з ЄДР в електронному вигляді, що відображається на офіційному веб-сайті розпорядника ЄДР, веб-сайті технічного адміністратора ЄДР, Реєстраційному порталі.

Отже, якщо підприємець здійснив перереєстрацію бізнесу в будь-якій області або в м. Київ, для контрагента він може надати:

  • виписку з ЄДР;

  • витяг з ЄДР;

  • інформацію в електронному вигляді з ЄДР.

Якщо зміни про бажану перереєстрацію не включено до ЄДР, але підприємець подав заяву до органу Міндоходів за новим місцем реєстрації, такий підприємець може надати довідку цього органу про те, що він перебуває на обліку згідно з поданою заявою.

К сведению

У пригоді вам неодмінно стане: «Втрата матеріальних цінностей за непередбачуваних обставин»

У такому разі підприємець з метою оподаткування вважатиметься резидентом. Відповідно підприємство матиме право на віднесення до податкових витрат усієї вартості інформаційно-маркетингових послуг (пп. «г» пп.138.10.3 ПК).

Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді