Інвентаризація без МВО: можливо?

Автор
адвокат, аудитор, доктор філософії права, доцент, Київ
Підприємство має провести інвентаризацію на складі, а завскладом перебуває на лікарняному. Чи можна провести інвентаризацію без матеріально відповідальної особи і дати їй підписати документи пізніше?

Що і коли інвентаризувати, визначає власник (керівник) підприємства, крім випадків, коли інвентаризація обов’язкова (ч. 2 ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Таким випадком є зміна матеріально відповідальної особи (МВО). Інвентаризувати активи, що перебувають на відповідальному зберіганні, слід у день приймання-передачі справ (п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879; далі — Положення № 879).

Втрата первинних документів через руйнування офісу

Кого включати до інвентаризаційної комісії

Завідувач складу є МВО. Підприємство уклало з ним договір про повну матеріальну відповідальність. Тому передати товар іншій особі (наприклад комірнику) можна лише за умови проведення інвентаризації.

Інвентаризація запасів від А до Я

Інвентаризаційну комісію утворює керівник підприємства розпорядчим документом. До комісії можуть входити:

  • представники апарату управління підприємства;
  • представники бухгалтерської служби;
  • досвідчені працівники підприємства, що знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери).

Очолює інвентаризаційну комісію керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства. Якщо бухгалтерський облік веде безпосередньо керівник підприємства, він сам очолює інвентаризаційну комісію.

Інвентаризація основних засобів та малоцінних необоротних активів

За рішенням керівника підприємства до складу інвентаризаційної комісії можна включити членів ревізійної комісії господарського товариства (п. 1 розд. ІІ Положення № 879).

На підприємстві, де через великий обсяг робіт інвентаризацію не може провести одна комісія, керівник підприємства розпорядчим документом утворює робочі інвентаризаційні комісії, щоб провести інвентаризацію безпосереднього у місцях зберігання та виробництва (п. 2 розд. ІІ Положення № 879).

Чи можна провести інвентаризацію без МВО МВО має бути присутньою під час інвентаризації

МВО не включають до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що перебувають у них на відповідальному зберіганні (п. 2.4 розд. ІІ Положення № 879). Але інвентаризацію проводять повним складом інвентаризаційної комісії (або робочої інвентаризаційної комісії, якщо таку створили) у присутності МВО (п. 1 розд. ІІ Положення № 879).

Інвентаризація: обов’язок чи спосіб зберегти майно підприємства

Інвентаризація без МВО: можливо?
СЕРДЮК Оленаексперт МСFR Головбух, канд. екон. наук
Бухгалтер, як детектив, перед інвентаризацією шукає помилки в обліку основних засобів і виправляє їх. З нашим фахівцем зробите це швидко та безболісно для фінансів вашої компанії. Поспішіть отримати готові рішення 10-ти проблемних ситуацій щодо роботи з ОЗ: • що і коли інвентаризувати; • як бути, якщо провести інвентаризацію вимагають податківці; • якщо не провести інвентаризацію: які ризики для підприємства і для головбуха; • яка процедура інвентаризації; • як інвентаризувати активи і заборгованість; • як обліковувати лишки і нестачі; • як оцінювати розмір збитків і стягувати матеріальну шкоду; • чи коригувати фінрезультат через нестачі

Отже, завідувача складу не включають до складу інвентаризаційної комісії, але...... продовження статті читайте тут

П’ять причин провести інвентаризацію

П’ять причин провести інвентаризацію

Інвентаризація без МВО: можливо?
Олена Сердюкексперт МСFR Головбух, канд. екон. наук
З 01.01.2019 вже всі великі і середні підприємства оприлюднюватимуть річну фінзвітність разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці. Висновки стосуватимуться фінзвітності за 2018 рік. Отже, багатьом підприємствам на вимогу аудиторів доведеться провести річну інвентаризацію. Є ще принаймні п’ять причин, щоб провести інвентаризацію до кінця року.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді