Як отримати інформацію про зареєстровані та скасовані розрахункові книжки

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Суб’єкти господарювання можуть оперативно контролювати статус своїх розрахункових книжок через Електронний кабінет

Як отримати інформацію про зареєстровані та скасовані розрахункові книжки

Суб’єкти господарювання, які використовують розрахункові книжки (РК) та книги обліку розрахункових операцій (КОРО), можуть оперативно перевіряти інформацію щодо їх реєстрації або скасування через відкриті електронні ресурси Державної податкової служби. Така можливість забезпечує прозорість обліку та дозволяє суб’єктам господарювання своєчасно контролювати власні дані.

Облік РК: ключові вимоги законодавства

РК використовують у випадках, коли відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР суб’єкт господарювання проводить розрахунки без застосування РРО або ПРРО. Визначення та порядок застосування РК і КОРО деталізовано у Порядку реєстрації та ведення цих документів, затвердженому наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547 (далі — Порядок № 547).

Першу РК реєструють одночасно з реєстрацією КОРО, а наступні – на підставі реєстраційної заяви (п. 4 гл. 1 розд. ІІІ Порядку № 547). Реєстрація та скасування РК завжди відбувається у прив’язці до КОРО, що унеможливлює паралельне ведення неузгоджених реєстрів.

Порядок № 547 також встановлює вимоги до використання книжок, умов зберігання, фіксації завершення їх використання та дій у разі їх втрати. Зокрема, використані РК зберігаються три роки після їх закінчення.

Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води

Порядок отримання інформації про зареєстровані або скасовані РК

Усі відомості про реєстрацію РК відображаються через фіскальні номери відповідних КОРО. ДПС оприлюднює такі дані у відкритому доступі (п. 13 гл. 1 розд. ІІ Порядку № 547).

Суб’єкт господарювання може перевірити:

  • фіскальний номер КОРО,

  • дату реєстрації та скасування реєстрації,

  • номер останньої КОРО.

На період дії воєнного стану інформація про КОРО в Електронному кабінеті доступна на перегляд платнику податків після проходження ним електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів — кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації — id.gov.ua.

За інформацією ДПС у Київській області

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронний лікарняний 2026: як оформити

Усе про електронні листки непрацездатності: як працює процес видачі електронних лікарняних, як оплачувати е-лікарняний, що робити зі ще все можливими паперовими листками непрацездатності. Отримаєте вичерпну інформацію про те, як взаємодіяти з електронними лікарняними та забезпечити права та інтереси як роботодавців, так і працівників
270161

Прожитковий мінімум 2026: нові суми з 1 січня

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Цю гарантію закріплено у частини третій статті 46 Конституції України. Розглянемо, яким буде прожитковий мінімум у 2026 році, розмір якого визначає Держбюджет 2026
3478

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді