Як отримати інформацію про зареєстровані та скасовані розрахункові книжки
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Суб’єкти господарювання, які використовують розрахункові книжки (РК) та книги обліку розрахункових операцій (КОРО), можуть оперативно перевіряти інформацію щодо їх реєстрації або скасування через відкриті електронні ресурси Державної податкової служби. Така можливість забезпечує прозорість обліку та дозволяє суб’єктам господарювання своєчасно контролювати власні дані.
Облік РК: ключові вимоги законодавства
РК використовують у випадках, коли відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР суб’єкт господарювання проводить розрахунки без застосування РРО або ПРРО. Визначення та порядок застосування РК і КОРО деталізовано у Порядку реєстрації та ведення цих документів, затвердженому наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547 (далі — Порядок № 547).
Першу РК реєструють одночасно з реєстрацією КОРО, а наступні – на підставі реєстраційної заяви (п. 4 гл. 1 розд. ІІІ Порядку № 547). Реєстрація та скасування РК завжди відбувається у прив’язці до КОРО, що унеможливлює паралельне ведення неузгоджених реєстрів.
Порядок № 547 також встановлює вимоги до використання книжок, умов зберігання, фіксації завершення їх використання та дій у разі їх втрати. Зокрема, використані РК зберігаються три роки після їх закінчення.
Як підготуватися до тривалої відсутності світла, тепла та води
Порядок отримання інформації про зареєстровані або скасовані РК
Усі відомості про реєстрацію РК відображаються через фіскальні номери відповідних КОРО. ДПС оприлюднює такі дані у відкритому доступі (п. 13 гл. 1 розд. ІІ Порядку № 547).
Суб’єкт господарювання може перевірити:
фіскальний номер КОРО,
дату реєстрації та скасування реєстрації,
номер останньої КОРО.
На період дії воєнного стану інформація про КОРО в Електронному кабінеті доступна на перегляд платнику податків після проходження ним електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів — кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації — id.gov.ua.
За інформацією ДПС у Київській області
